ارومیه- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش فیش‌های آب، برق و گاز با مصوبه شورای شهر ارومیه فاجعه بار است و نارضایتی قریب به اتفاق شهروندان را در پی آورده است.

لزوم حفظ عزت بازنشستگان/ افزایش فیش‌های آب، برق و گاز فاجعه بار است

به گزارش قدس آنلاین، نادر قاضی‌پور با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: زمان نوشتن برنامه ششم توسعه، حقیر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان را پیشنهاد کردم که در کمیسیون هم رأی آورد.

وی در توضیح لزوم این طرح بیان کرد: برای مثال من در اسفند سال ۹۰ بازنشسته شده‌ام و حقوق دریافتی‌ام یک میلیون تومان است در حالی که شما در سال ۹۵ بازنشسته شده‌اید و دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنید برای همین این طرح پیشنهاد شد و در کمیسیون تصویب هم شد ولی هنوز بسیاری مشکلات به قوت خود باقی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال فرد بازنشسته قبل از بازنشستگی صاحب دو فرزند بود ولی بعد از بازنشستگی فرزندان وی ازدواج کرده و صاحب عروس و داماد می‌شوند یعنی مخارج وی سه برابر می‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از دعاهای روحانیون در منابر این است که «خدایا پیری و فقیری را یک‌جا در هیچ فردی قرار نده» که نشانه لزوم حفظ عزت و احترام افراد بازنشسته که بزرگ خانواده نیز هستند، است.

قاضی‌پور در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا با حقوق فعلی این افراد، عزت و کرامت بازنشستگان حفظ می‌شود یا نه؟ گفت: با توجه به افزایش بی‌رویه فیش‌های آب، برق، گاز و سایر خدمات با مصوبه شورای شهر، بازنشستگان اگر بتوانند فقط این هزینه‌ها را پرداخت کنند کار بزرگی کرده‌اند.

وی افزود: با افزایش فیش‌های آب، برق، گاز و خدمات دیگر، افراد با درآمد متوسط که نیاز به پوشش نداشتند فقیرتر شده و نیازمندتر می‌شوند که این یک فاجعه است که رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.