ایلام- مقبره امامزاده سید محمدابو چماقین(ع) معروف به «پیر کتک» از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در 30 کیلومتری شهر ارکواز ملکشاهی قرار دارد.

پیوند سیاحت و زیارت در جوار بقعه «پیر کتک»

به گزارش قدس آنلاین، امامزاده سید محمدابو چماقین(ع) معروف به «پیر کتک» از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است که مقبره ایشان در ۳۰ کیلومتری شهر ارکواز ملکشاهی قرار دارد.

این بقعه ی متبرکه در۲۸کیلومتری جنوب غربی شهرملکشاهی واقع شده که زیارتگاه بسیاری از مردم استان ایلام خصوصا به دلیل عبور رودخانه ی بیوره از کنا راین امام زاده در فصل تابستان می باشد.

مردم ملکشاهی معجزات بسیاری از این امامزاده نقل کرده اند که موجب فزونی احترام این امام زاده  در بین مردم شده است.

در انتهای دره پر آب و با صفای «گز» مقبره سید محمد(ع) معروف به «ابوچماقین» یا «پیر کتک» از نوادگان امام موسی کاظم(ع) قرار دارد.

به گفته اهالی منطقه در گذشته مقبره امامزاده سید محمد ابوچماقین(ع) به‌ صورت تخته سنگی مستطیلی شکل و دیواره‌ ای سنگ‌ چین بود که ساختمان جدید آن در سال ۱۳۷۵ توسط سازمان  اوقاف با حمایت و کمک‌های مالی مردمی به مساحت ۵۰  متر مربع با سقف گنبدی ساخته شد.

مقبره این امامزاده در ۳۰ کیلومتری شهر ارکو از ملکشاهی و در دره حاصلخیز و پر آب قرار دارد که زیارتگاه مردم شهرستان ملکشاهی است. وجود چشمهٔ آب شیرین و رودخانه‌ای بسیار زیبا در قسمت شمالی آرامگاه بر زیبایی این مکان افزوده است .

اعتقاد مردم به ایشان باعث شده که بقعه متبرکه امامزاده سید محمد ابوچماقین(ع) در ایام مختلف سال پذیرای زائرین، مسافران و گردشگران از نقاط مختلف استان حتی کشور باشد؛ امکاناتی نظیر زائرسرا، مغازه و ... در مجاورت این بقعه متبرکه وجود دارد.

عبور رودخانه‌ای زیبا در کنار این بقعه متبرکه فضایی زیبا و چشم‌ نواز ایجاد کرده است و زائران پس از زیارت این امامزاده(ع) از مواهب طبیعی این منطقه کوهستانی استفاده می‌کنند.

راه ارتباطی این امامزاده(ع) هر چند آسفالت است ولی به‌ علت قرارگیری در منطقه‌ ای کوهستانی با پیچ و خم‌ های فراوان  مستلزم رانندگی با سرعت کم و با احتیاط کامل است.

بقعه متبرکه این امامزاده(ع) در دهستان شوهان نزدیک روستای توت خوشادول در ۳۰ کیلومتری مسیر فرعی از جاده شهر ارکواز ملکشاهی به روستای گنبد پیرمحمد واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.