مشهد- رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام قطعی هفت هزار و ۱۹۵ داوطلب نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبر داد.

۷۱۹۰  نفر در انتخابات شهر  و روستا در خراسان رضوی ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین،  سید جواد حسینی افزود: از کل افراد ثبت نامی هزار و ۲۲۱ نفر برای شوراهای اسلامی شهرها و پنج هزار و ۹۷۴ نفر برای شوراهای روستایی داوطلب شدند. از این تعداد ۳۲۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس  دو هزار و ۴۳ نفر در پنجمین روز مهلت ثبت نام به ۲۸ فرمانداری و ۷۰ بخش در سطح خراسان رضوی مراجعه و ثبت نام کردند.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۲۰ نفر برای شوراهای شهری و هزار و ۸۲۳ نفر برای شوراهای روستایی به این عرصه وارد شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان جمعه ۶۹ نفر هم بانوانی هستند که برای شوراهای شهری و روستایی اقدام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: بیشترین ثبت نامی ها در روز جمعه  مربوط به پنج شهرستان  سبزوار  با ۲۶۰  نفر، نیشابور ۲۵۶، مشهد  ۲۲۸، تربت جام  ۱۶۲ و فیروزه ۹۰  نفر و کمترین آمار داوطلبان روز پنجم  هم در حوزه شهرستانهای کلات با ۱۲ نفر، خلیل آباد  ۱۵، بجستان ۱۹ ، مه ولات ۲۱ و  زاوه ۲۳ نفر بود.

وی افزود: همچنین بیشترین آمار ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی روستایی  در روز پنجم مربوط به شهرستان های سبزوار با ۲۵۱ نفر، نیشابور ۲۳۳، مشهد ۱۵۴، تربت جام ۱۵۰ و فیروزه ۸۷  نفر و کمترین آمار داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی روستایی  در روز پنجم  مربوط به شهرستان های کلات و خلیل آباد  هر کدام با ۱۱ نفر، بجستان  ۱۷، مه ولات  ۲۰، گناباد ۲۱ و زاوه  ۲۳  نفر بود.

حسینی ادامه داد: بیشترین ثبت نامی ها در حوزه شوراهای شهری استان نیز متعلق به مشهد  با  ۷۴ نفر، نیشابور ۲۳، چناران ۱۶، قوچان ۱۵، تربت جام ۱۲ نفر  بود. شهرستانهای دارای کمترین داوطلبان شهری نیز زاوه با هیچ داوطلبی، رشتخوار، سرخس ، کلات و مه ولات هر کدام با  یک نفر،  باخرز، بجستان، جغتای، جوین ،خوشاب و داورزن  هر کدام ۲ ، خواف، فیروزه و فریمان   هر کدام ۳ و بینالود، تربت حیدریه و خلیل آباد هر کدام ۴ نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی  با اشاره  مدرک تحصیلی داوطلبین،  گفت: داوطلبین با مدرک دیپلم و زیر دیپلم ۴۵۸۹ نفر، فوق دیپلم ۱۰۹۶، لیسانس ۱۰۲۷، فوق لیسانس ۳۹۳، دکتری ۵۲ و حوزوی ۳۸ نفر می باشند.

حسینی  ادامه داد: تنها دو روز دیگر از مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها باقی مانده لذا از افرادی که قصد اقدام برای حضور در این دوره را دارند خواسته می شود با توجه به اینکه اینکه زمان قابل تمدید نیست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده و کار را به وقت پایانی نگذارند.

وی ادامه داد: ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند در سطح کشور آغاز شده و تا ششم فروردین جاری ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.