کوهرنگ- چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رود پرآب زاینده رود، کارون و دز با چشمه سارهای پرآب و دشت ها و دامنه های سرسبز و خرم، دارای توانمندی های تاریخی، فرهنگی و گردشگری زیادی است.

کوهرنگ، آمیخته ای از برف و لاله های سربه زیر

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان کوهرنگ بختیاری با مرکزیت شهر چلگرد به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی یک شهرستان توریستی، سیاحتی، عشایری و ورزشی محسوب می شود.

سرزمین لاله های واژگون

همه ساله گردشگران زیادی برای دیدن مناظر طبیعی دشت لاله های واژگون، تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، چشمه کوهرنگ، فضاها و سکونت گاه های عشایری، ارتفاعات زردکوه بختیاری، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما، آبشار شیخ علی خان، روستای شگفت انگیز سرآقا سید، جنگل های بازفت، ایلراه پلکانی و پل خدا آفرین به منطقه کوهرنگ سفر می کنند.

چهارمحال و بختیاری سرزمین چشمه های پرآب، رودهای خروشان و لاله های واژگون زیبای خفته در زاگرس است. این منطقه به دلیل تنوع آب و هوایی و نواحی هم جوار، وسعت ناهمواری ها و تغییرات بسیار شدید ارتفاع از شرایط اقلیمی گوناگون و متنوعی برخوردار است که خود باعث شده تا این استان را از جاذبه های طبیعی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی بسیار غنی و مهمی برخوردار سازد.

جنگل ها، مراتع، آبشارها، تالاب ها، چشمه ها و رودخانه های زیادی در سطح استان پراکنده هستند که هر یک از آنها مناظر بدیع و دلپذیری را بوجود آورده اند، پیوند آب با مناظر طبیعی دره، سبزه زار و اقلیم مناسب آبشارهای زیبایی همچون آبشار شیخ علی خان، دره عشق، تنگ زندان، آتشگاه همراه با تنوع گونه های گیاهی و جانوری به این استان سرسبز جلوه و اهمیت خاصی بخشیده است.

گردشگران ورزشی

در بسیاری از سال ها بارش برف در ارتفاعات زردکوه به بیش از ۱۵ متر می رسد که باعث بوجود آمدن یخچال های دائمی می شود. وجود این مقدار برف در فصل زمستان و امتداد آن در بهار باعث شده تا اشخاص زیادی از شهرهای مختلف برای اسکی کردن به کوهرنگ سفر کنند، همچنین وجود دشت لاله های واژگون در این منطقه باعث شده تا در اردیبهشت ماه هر سال هزاران نفر به کوهرنگ سفر کنند، این دشت زیر پوششی رنگارنگ از لاله های سرخ رنگ و زرد رنگ و واژگون، در دوازده کیلومتری چلگرد و در نزدیکی روستای بنواستکی کوهرنگ آرمیده است. هوای لطیف، سبک و پاک دشت و پوشش گیاهی بسیار غنی و ارزشمند آن چشم و دل هر بیننده را می نوازد.

امکانات و تسهیلاتی نظیر راه دسترسی آسفالت، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی به هتل و پارکینگ در این منطقه مهیا و پذیرای مهمان عزیز سراسر کشور است.

این پیست یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین پیست های اسکی کشور است و استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های مرتفع کشور در رشته کوه زاگرس است که هر ساله شاهد بارش های مناسب به صورت برف و باران است. شهرستان کوهرنگ مرتفع ترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است که برفگیر ترین شهرستان استان و کشور به شمار می رود. این شهرستان به واسطه بارش های قابل توجه برف و داشتن مناظر زیبا و امکانات فراوان ، قطب ورزش های زمستانی کشور به شمار می رود و هر سال ورزشکاران اسکی باز و مسافران بسیار زیادی از شهرهای مختلف کشور و  مسافران خارجی بسیاری به این منطقه سفر می کنند.

این شهرستان به خاطر دارا بودن برف بسیار زیاد در حدود هشت درصد آب کشور را تامین می کند و مرکز تامین آب دو رودخانه بزرگ کارون و زاینده رود است، پیست اسکی این شهرستان یکی از معروف ترین پیست ها و با سابقه ترین پیست های کشور محسوب می شود که در سال ۱۳۵۴ افتتاح شده است، این پیست ۸۰۰ متر طول و شیب بسیار مناسب ۲۰ درصد دارد ،هوای آفتابی، انباشت حجم بسیار زیاد برف و راه دسترسی آسان، این پیست را در منطقه زاگرس مشهور ساخته است که در مجاورت تونل اول کوهرنگ و در قسمت شرقی کوه قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.