کرمان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از نجات ۷۰ نفر از عشایر محاصره شده در جازموریان پس از ۷۲ ساعت تلاش نجاتگران خبر داد.

۷۰ نفر از عشایر محاصره شده در منطقه جازموریان نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین، علی گنج کریمی با اعلام این خبر افزود: تیم واکنش سریع جمعیت بعد از ۳ روز تلاش شبانه روزی با کمک نیروهای مردمی و بسیج موفق به نجات ۷۰ نفر از عشایر گرفتار شده در جازموریان شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: ۱۰ نفر از محاصره شدگان به اختیار خودشان جهت حفظ و نگهداری دام هایشان منطقه را ترک نکردند که اقلام و تجهیرات گرمایشی و مواد غذایی در اختیار آنان قرار گرفته است.
گنج کریمی افزود: افراد نجات یافته در مسجدی منطقه چاه حسن رودبار انتقال و اسکان داده شدند.
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان تصریح کرد: تیم دوم واکنش سریع با همراهی و حضور معاون امداد و نجات در جستجوی مسیر دیگری جهت پیدا کردن گروه دیگر از عشایر محصور شده هستند.
به گزارش ایسنا، عملیات نجات و رهاسازی محصورشدگان جازموریان فردا صبح ادامه خواهد یافت. بارش شدید باران طی هفته های اخیر در مناطق مختلف استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب شد و خانوارهای کوچ نشین در منطقه جازموریان طی دو روز گذشته در محاصره سیلاب قرار گرفتند. جازموریان در حوزه شهرستان های جنوبی استان کرمان از جمله قلعه گنج و رودبار واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.