تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی گفت: امروز تولید ملی ارزشی است که با عزت، استقلال و امنیت کشور پیوند خورده است.

امروز تولید ملی با عزت، استقلال و امنیت کشور پیوند خورده است

قدس آنلاین - عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه ۴ فروردین ماه در حاشیه بازدید از «نمایشگاه مهر درخشان ۲» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند مشوقی برای تولید ملی باشد، خاطرنشان کرد: تولید ملی دست رنج زنان و مردان این مرز بوم است که با خلاقیت، هنر و نوآوری عجین شده و رنگ و بوی فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان حمایت از تولید ملی را جلوه‌ای از اقدامات فرهنگ ساز معرفی و بیان کرد: آستان قدس رضوی در راستای رسالت فرهنگی خود، حمایت از تولید ملی و رواج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را برای خود یک رسالت می‌داند و نمایشگاه مهر درخشان نیز در همین راستا برپا شده است.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تصریح کرد: این نامگذاری تنها یک شعار برای نقش بستن بر روی تابلوها و پرچم‌ها نیست، این نام نقشه راهی است که تمام مردم و مسئولان باید در تمام لایه‌های زندگی و تصمیم گیری بر اساس آن عمل کنند.

*تحقق اقتصاد مقاومتی، حرکتی در جهت ارتقاء امنیت ملی
عضو مجلس خبرگان رهبری هر اقدامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را حرکتی در جهت ارتقا امنیت ملی خواند و افزود: امروز تولید ملی ارزش و مقوله‌ای مهم است که در امنیت و استقلال کشور نقش دارد؛ دشمنان به دنبال وابسته‌ کردن ملت ایران هستند و به هیچ عنوان استقلال این مردم را بر نمی‌تابند.
تولیت آستان قدس رضوی تولید ملی را زیربنای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: سخن گفتن از اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید ملی و مبارزه با قاچاق کالا، راه به جایی نخواهد برد و تا زمانی که تولید ملی قدرت نیابد، اقتصاد مقاومتی نیز شکل نخواهد گرفت.

* قاچاق کالا به عنوان یک ضد ارزش باید مورد نفرت عمومی باشد
وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان باید با تولید محصولات باکیفیت در جهت توسعه و رونق اقتصاد کشور گام بردارند، ابراز کرد: با ایجاد فضای رقابتی در میان تولید کنندگان داخلی، تولیدکنندگان را باید موظف به تولید کالایی با کیفیت بالا کرد، تا مردم دیگر رغبتی برای خرید کالاهای خارجی نداشته باشند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه قاچاق کالا یک ضد ارزش است، آنچنان که رهبر معظم انقلاب آن را حرام دانسته‌اند، تصریح کرد: قاچاق کالا به عنوان یک ضد ارزش باید مورد نفرت عمومی باشد، زیرا فلج کننده تولید ملی و ضربه زننده به استقلال کشور است.
 
*سیاست آستان قدس در سال ۹۶؛ توانمندسازی محرومان
وی نمایشگاه مهر درخشان را اقدامی نمادین و الگویی برای حمایت از تولید ملی برشمرد و بیان کرد: سیاست آستان قدس رضوی در سال، ۹۶ توانمندسازی محرومان است، قطعاً توانمندسازی می‌تواند مثمر ثمرتر از کمک‌های مقطعی باشد.
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در محضر حضرت رضا(علیه‌السلام) موظف است، در زمینه رواج ارزش‌های تعریف شده در جامعه تلاش کند، بیان کرد: یکی از زمینه‌های ترویج حمایت از تولید ملی که شعار سال نیز می‌باشد، برپایی چنین نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی بوده که نشان دهنده و معرفی کننده دست‌رنج تولیدکنندگان داخلی است.

*دست‌اندرکاران اقتصادی باید برای ایجاد بازار عرضه محصولات تلاش کنند
تولیت آستان قدس رضوی با ابراز امیدواری از اینکه برپایی نمایشگاه «مهر درخشان» بتواند در جهت ترویج خرید کالای ایرانی مؤثر باشد، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم برای حمایت از تولیدکننده داخلی، بازاریابی است و دست اندر کاران اقتصادی باید برای ایجاد بازار عرضه محصولات تلاش کنند.
گفتنی است؛ دومین نمایشگاه «مهر درخشان» با هدف عرضه کالای فرهنگی برای خانواده ایرانی در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در ورودی باب الجواد(علیه‌السلام) حرم مطهر رضوی دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.