سنندج- وزیر نفت با بیان اینکه مناطق کردنشین غرب کشور به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد افزود: مزیت بزرگ استان های مرزی و به ویژه کردستان، این است که در فاصله زمانی کمتر از ۲ ساعت تولیدات آن به خارج از کشور صادر می شود.

مناطق کرد نشین قطب سوم پتروشیمی کشور می شود

به گزارش قدس انلاین، بیژن نامدار زنگنه روز شنبه در آیین افتتاح مجمتع پتروشیمی کردستان با حضور رئیس جمهوری افزود: با بیان اینکه هم اکنون می توانیم بیش از ۴۰ میلیارد دلار تولیدات پتروشیمی داشته باشیم ادامه داد: بخش خوراک واحدهای تولیدی پتروشیمی بسیار مهم است و تلاش داریم که در داخل کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: دولت در سال جاری، چند مجتمع پتروشیمی را در نقاط مختلف کشور از جمله لرستان، ارومیه، مهاباد، فاز جدید مرودشت، کارون، تخت جمشید، مروارید، مرجان، پردیس و کاویان ۲ به بهره برداری رسانده است. 

وی بیان کرد: ارزش تولیدات این مجمتع های پتروشیمی ۵،۵ میلیارد دلار و بسیار قابل توجه است. 

وزیر نفت گفت: با ایجاد مجتمع های جدید پتروشیمی ، حدود ۹،۵ میلیون تن به تولیدات پتروشیمی کشور افزوده شد.

نامدار زنگنه به مجتمع پتروشیمی کردستان اشاره کرد و گفت: این مجتمع یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی پتروشیمی در غرب کشور است که ساخت آن هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. 

نامدار زنگنه با بیان اینکه با وجود صنایع پایین دستی می توان اشتغال زایی ایجاد کرد گفت: با بهره برداری از واحد پتروشیمی کردستان زنجیره پتروشیمی بزرگی در سطح کشور ایجاد می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.