شهرکرد-رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجن گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز کاروان عیدانه در شهرستان بروجن با استفاده از خودروها و دوچرخه‌های قدیمی همراه با اجرای موسیقی، نواها و آواهای بومی و پوشش محلی قشقایی و بختیاری اجرا شد.

کاروان عیدانه در شهرستان بروجن راه اندازی شد

به گزارش قدس انلاین، بهادر نوروزی گفت: در مکان های مختلف مانند پل مصلا، حمام تاریخی، مکتب‌خانه و اداره میراث فرهنگی این شهرستان چهار نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: نوروزگاهی در پل مصلا با مشارکت شهرداری بروجن استقرار یافت و بازارچه صنایع دستی، برپایی سفره هفت‌سین، نمازخانه سیار، اسکان موقت، برنامه‌های آیینی و سنتی، موسیقی محلی، ایستگاه نقاشی در این نوروزگاه انجام ‌شد.

نوروزی عنوان کرد: موزه سنگ و موزه بلدیه در این شهرستان پذیرای بازدیدکنندگان نوروزی است و اینترنت رایگان به منظور آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی و اماکن گردشگری در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه بانوان در میدان امام بروجن برپا شد که اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات امدادی مختلف توسط هلال‌احمر، امداد خودرو، اورژانس و ... در این محل ارائه می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجن اضافه کرد: پایگاهی در میدان امام حسین(ع) این شهر با استفاده از سیاه‌چادر قشقایی راه‌اندازی شده که پخت نان و آش محلی در آن انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه اقامت مسافران نوروزی در شهرستان بروجن از روز ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های این شهرستان اسکان یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.