زاهدان - وزیر دادگستری در زاهدان با بیان اینکه فضای بسیار خوبی از نظر زیرساخت ها در سیستان و بلوچستان ایجاد شده، گفت: تولیداتی که زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور را فراهم کند باید اولویت مدیران و دستگاههای اجرایی باشد.

 تولیدات اشتغال زا اولویت مدیران و دستگاههای اجرایی باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه شنبه در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال ۹۶ در محل استانداری این استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استانی بکر و دارای ظرفیت های زیاد آماده سرمایه گذاری شده است و سرمایه گذاران از فرصت های به وجود آمده در این استان نهایت استفاده را ببرند.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام داده است خاطر نشان کرد: این استان در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از بسیاری از استانهای کشور جلوتر و پیشگام تر است.
وی بیان کرد: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت ویژه و ممتازی را برای همه مدیران در سطح کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان در زمینه رونق تولید و اشتغال فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های سیستان و بلوچستان با سرعت زیاد در حال انجام است افزود: این استان توانسته چشم انداز روشنی را برای توسعه و پیشرفت خود ترسیم کند.
وزیر دادگستری گفت: در بازدید هایی که از شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان داشتم توسعه چشمگیری در تمام بخش های این استان در حال شکل گیری است.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه مصرف داخلی باید با تولید داخلی تنظیم شود اظهار داشت: خوشبختانه تولید داخلی در کشور به اندازه ای رسیده که بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین می کند.
وی بیان کرد: براساس آمارهای انتشار یافته، ایران در سال ۲۰۱۶ رتبه نخست علمی جهان را با ۱۱ و نیم درصد رشد نسبت به سال گذشته به دست آورده است.
وی افزود: ایران در هوافضا رتبه یازدهم، در ذخائر ارزی رتبه ۱۶، قدرت اقتصادی رتبه ۱۷ و تولید خودرو رتبه ۱۸در دنیا را دارد.
وی خاطر نشان کرد: براساس اعتراف دشمنان نظام جمهوری اسلامی، ایران قدرت تاثیر گذاری بالایی در منطقه و جهان دارد.
وزیر دادگستری گفت: نظام جمهوری اسلامی به همت و تلاش مردم، به برکت رهنمودهای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب دستاوردهای بسیار بزرگی در تمام زمینه ها به دست آورده است.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اظهار داشت: کنترل تورم در کشور یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم بود و توانست تورم را تک رقمی کند.
وی تصریح کرد: درآمدهای مالیاتی کشور برای نخستین بار از درآمدهای نفتی پیشی گرفت و همچنین میزان اتکای کشوربه درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری پیدا کرد.
وی افزود: برجام دستاوردهای زیادی برای کشور به ارمغان آورده و به همین راحتی نمی توان آن را پنهان کرد.
وی ادامه داد: هدایت های هوشمندانه و خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حین و بعد از مذاکرات برجام در این مسیر بسیار راهگشا بوده است.
وزیر دادگستری گفت: تولیداتی که زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان در کشور را فراهم کند باید اولویت مدیران و دستگاههای اجرایی باشد.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان اینکه رویکرد کشور به توسعه شرق کشور جدی است اظهار داشت: توسعه سواحل مکران نگاه مبنایی است که در سطوح بالای مدیریتی کشور وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.