آیت‌الله خاتمی گفت: بصیرت دینی سوءالحال جامعه اسلامی را تبدیل به احسن‌الحال می‌کند.

بصیرت دینی سوءالحال را تبدیل به احسن الحال می‌کند

به گزارش«قدس آنلاین» آیت‌الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین سوءالحال و احسن‌الحال در ارتباط مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.
وی گفت: رابطه مردم با حکومت و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی یک رابطه محکم و ناگسستنی است و نمی‌توان مردم و حکومت را جدای از هم دانست و باید بررسی کرد که چه عواملی باعث ایجاد سوءالحال و حسن‌الحال در این رابطه دو طرفه می‌شود.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: همان طور که مردم نسبت به حکومت حقوقی دارند که باید رعایت شود، حکومت نیز به گردن مردم حقوقی دارد که رعایت آن جامعه را تبدیل به احسن‌الحال می‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات مولای متقیان علی(ع) در خطبه 34 نهج‌البلاغه تصریح کرد: ایشان در این خطبه، حقوق خود بر مردم را وفاداری نسبت به بیعتی که با او بسته‌اند و حضور به موقع در مواقعی که از آن‌ها برای حضور در صحنه دعوت می‌کند، دانسته‌اند.
عضو خبرگان رهبری افزود: حضور به موقع مردم در صحنه یکی از مهمترین عواملی است که باعث ایجاد همبستگی بین مردم و سران حکومت اسلامی می‌شود و یکی از عواملی که باعث ایجاد قوام در حکومت می‌شود، همین حضور به موقع مردم در صحنه است.
وی با اشاره به حادثه کربلا و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: بعد از وقوع این حادثه عده زیادی از مردم  به خاطر عدم یاری سیدالشهداء(ع) اظهار پشیمانی کردند که نام آن‌ها به نام توابین در تاریخ ثبت است که شاید اگر این گروه به موقع در صحنه حاضر می‌شدند تاریخ عاشورا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
امام جمعه تهران تصریح کرد: ما نیز باید حضور به موقع در صحنه را جدی بگیریم وگرنه جامعه دچار سوءالحال خواهد شد. به عنوان مثال در انتخاباتی که پیش رو داریم، اگر مردم هوشیارانه و با بصیرت شرکت کنند، جامعه تبدیل به احسن‌الحال خواهد شد، چرا که در این صورت نقشه‌های دشمن نقش برآب می‌شود.
وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد با ایجاد بی‌بصیرتی در مردم و به خصوص جوانان مانع از حضور آن‌ها در انتخابات شود و برخی نیز به خاطر ناآگاهی در دام دشمن می‌افتند، بنابراین اولین سوءالحال برای ملت بی‌بصیرتی است، چرا که باعث می‌شود توطئه‌های دشمن را نشناسیم.
خطیب حرم مطهر رضوی در ادامه به تشریح شیوه‌های دشمن برای ایجاد بی‌بصیرتی در مردم پرداخت و گفت: اولین شیوه دشمن برای ایجاد بی‌بصیرتی به راه انداختن موج باطل در جامعه است که جوان انقلابی باید موج شکن باشد و به این ترتیب سوءالحالی را که دشمن می‌خواهد در جامعه ایجاد کند، تبدیل به احسن‌الحال می‌کند.
وی دومین ابزار ایجاد بی‌بصیرتی را حرکت بدون شاخص معرفی کرد و گفت: در تبلیغات انتخاباتی جوان باید به این نکته توجه داشته باشد و بداند پرچمی که این حزب بلند کرده است چه هدفی را دنبال می‌کند و جلودار و پرچمدار این حزب چه کسانی هستند.
آیت‌الله خاتمی افزود: در جریان انتخابات جوانان باید اردوگاه‌ها را شناسایی کنند، به عنوان مثال در جریان فتنه 88 در یک اردوگاه اوباما و منافقین حضور داشتند و در اردوگاهی دیگر مردم انقلابی بودند.
 عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان اضافه کرد: شعاری که دشمن در فتنه 88 به راه انداخت، شعار تقلب در انتخابات بود و آن را رمز اغتشاش‌های خیابانی قرار داد و کسانی که این فتنه را به راه انداختند، مدام دم از مردم می‌زدند در صورتی که مردم همان کسانی بودند که در نهم دی به خیابان‌ها ریختند و این فتنه را خنثی کردند.
امام جمعه تهران یادآور شد: این مردم دلداده ولایت هستند و با کسانی که با ولایت دشمنی داشته باشند، برخورد قاطع و سختی خواهند کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.