بوشهر- مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: به سبب شکسته شدن پل گنخک در شهرستان دشتی و سقوط یک دستگاه خودرو پژو و برخورد یکدستگاه خودرو سواری به لبه پل آبدان در شهرستان دیر ۲ نفر جان باختند.

ادامه بحران سیلاب در جنوب/ ۲ نفر در بارندگی‌های دشتی و دیر جان باختند

به گزارش قدس آنلاین، قاسم قائدی با بیان اینکه بارندگی‌های شامگاه شنبه و صبح یکشنبه به مناطق مختلف استان بوشهر بحران‌هایی ایجاد کرده است، گفت: در بارندگی‌های شامگاه  شنبه و بامداد یکشنبه بخشی از جاده‌ها  و مسیرهای شهری و روستایی در استان بوشهر خسارت دید به‌گونه‌ای که مسیر زیر گذر پل نمازگاه در دشتستان، پل آبدان  به جاشک، مسیر اهرم به فراشبند، لاور به دشت پلنگ، پل گنخک و مسیرهای مختلف روستایی در دیر، دشتی و دشتستان دچار خسارت شدند که با تلاش تیم‌های راهداری و امدادی بخشی از این مسیرها که مسدود بود بازگشایی و برخی دیگر از راه‌ها به ویژه در نقاط روستایی مسدود است.

وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در گزدراز دشتی به ثبت رسیده است گفت: در مدت سه ساعت بیش از ۲۱۱ میلمتر در گزدراز دشتی باران بارید  و در این مدت میزان بارش در آبدان بیش از ۱۸۲ میلیمتر به ثبت رسیده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر، با اشاره به اینکه روستاهای منطقه آبدان در محاصره سیلاب قرار دارند افزود:  روستاهای ملگه، کنارترشان، شیبرم و کناری در شهرستان دیر در محاصره سیلاب قرار دارند که تیم‌های امدادی در حال کمک رسانی به افراد آسیب دیده در این مناطق هستند.

قائدی از جان باختن ۲ نفر در محورهای مختلف در دشتی و دیر خبرداد و  تصریح کرد: در  شهرستان دشتی به سبب شکسته شدن پل گنخک یک دستگاه خودرو سواری پژو در رودخانه سقوط می‌کند و متاسفانه راننده خودرو جان خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به جان باختن یک نفر در برخورد با پل آبدان در شهرستان دیر خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودرو سواری با سه سرنشین در دو کیلومتری شمال آبدان، به سبب بارش باران شدید،  و آبگرفتگی جاده، خودرو به پل برخورد می‌کند و این حادثه سبب کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن دو نفر دیگر می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: در حادثه دیگری در محور جاشک، ۲ سرنشین یک خودرو به سبب آبگرفتگی در برخورد با کنار جاده مصدوم می‌شوند.

وی با اشاره به بارش باران در مناطق بالادستی استان بوشهر، از احتمال طغیان خور بردستان خبر داد و گفت:  برای جلوگیری از بروز خسارت و تلفات تمهیدات لازم اندیشیده شده و تیم‌های امدادی در حال رسیدگی به مناطق آسیب دیده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر به بسته بودن مسیر جاشک به سبب ریزش کوه اشاره کرد و افزود: نیروهای راهداری و انتظامی در حال بازگشایی مسیر هستند.

قائدی با بیان اینکه در حال بررسی میزان خسارت وارده به بخش‌های مختلف استان بوشهر هستیم گفت: کارشناسان مدیریت بحران استان بوشهر در حال بررسی مشکلات و بروز خسارت وارد به زیرساخت‌های مختلف شهرها، روستاها و محورهای مواصلاتی هستند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی در حال خارج شدن از استان بوشهر گفت: نیروهای راهداری، امدادی، انتظامی و همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با شرایط بحرانی در منطقه مستقر  و در حال خدمات‌رسانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.