۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 515342

سرمربی پرتغالی تیم ملی در نشست خبری بعد از بازی با قطر اتهام های سنگینی را متوجه سرمربی تیم حریف کرد، اتهامی که باید با پی گیری رسانه ها منجر به محرومیت کادرفنی قطر بشود .

چه کسی به خانواده کی‌روش توهین کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، کارلوس کی روش بعد از پیروزی ارزشمند تیم ملی برابر قطر مدعی شد فوساتی و کادرفنی تیم ملی قطر به خانواده و به خصوص مادرش  توهین کرده اند و  در شان این کشور نیست که مربی ای با چنین مشخصاتی داشته باشد، این  در حالی بود که فوساتی نیز بلافاصله سرمربی تیم ایران را به هنرپیشه‌گی متهم کرد و با تکذیب اتهام وی از کی روش خواست به هالیوو د برود. 

 ماجرای درگیری فوساتی با کی روش یک روز قبل از بازی ایران و قطر آغاز شده بود، جایی که فوساتی در یک اظهار نظر حساب شده برای مقابله با جنگ روانی احتمالی کی روش  اعلام کرد که مربی ایران درباره تیم او و بازیکنانش حرف زده اما او  حق ندارد در مورد بازیکنان دو میلیتی تیم ملی قطر صحبت و این کار را محکوم  کند چرا که او هم در پرتغال و هم در ایران از بازیکنان چند ملیتی استفاده کرده است. این صحبت ها در حالی قبل از این بازی انجام شد که کی روش حتی در بازی رفت در تهران نیز  کوچکترین صحبتی در مورد بازیکنان تیم ملی قطر به زبان نیاورده و استخدام خارجی ها را قانونی خوانده بود.

بازی ایران برابر قطر تحت تاثیر جنجال های پیش از بازی آغاز شد و در همان ابتدای بازی هم کاملا مشخص بود که فوساتی قصد دارد با در نظر داشتن اتفاقات مسابقه رفت در تهران به وجود آوردن جنگ روانی حریف قدرتمند خود را تحت فشار قرار بدهد. او اگرچه پیش از سوت آغاز کی روش را در آغوش گرفت اما  نقشه دیگری داشت. استارت این موضوع  در دقایق ابتدایی بازی  رخ داد. جایی که بازیکنان تیم ملی چند خطا در میانه میدان روی بازیکنان قطر انجام دادند که فوساتی با اعتراض های شدید به داور سعی داشت او را تحت فشار قرار بدهد .کی روش در چند صحنه اول بازی نسبت به این اتفاق واکنشی نشان نداد اما بعد از خطای سردار آزمون در میانه زمین روی بازیکن قطر و اعتراض شدید فوساتی، او به سمت نیمکت قطر رفت و  با یک پانتومیم جالب و البته اعصاب خردکن از فوساتی خواست که ساکت شود و به تصمیم داور بازی احترام بگذارد.

اما  متعاقب این کشمکش  دستیار اول فوساتی ادگاردو رودریگوئز  از جای خود بلند شد و با کلماتی زشت به کی روش و خانواده اش توهین کرد. او این کار را بارها انجام داد و احتمالا قصدش ایجاد جوی برای اخراج سرمربی ایران بود .جالب این که نزدیکان کادرفنی تیم ملی قطر  هم که پشت نیمکت تیم ملی نشسته بودند این توهین را ادامه دادند تا بتوانند سرمربی ایران را به هم بریزند اما کی روش حرفه ای تر از این حرف ها بازی را تا پایان ادامه داد و با پیروزی زمین را ترک کرد اما به درستی موضوع توهین به خانواده و مادرش را در نشست مطبوعاتی علنی کرد. مسئله ای که بازتاب وسیعی در رسانه ها داشته  و از سوی کمیته انضباطی فیفا پی گیری خواهد شد.

قطری ها که تجربه بازی رفت در تهران را پشت سر گذاشته بودند قصد داشتند از همان روش به ایران ضربه بزنند اما کی روش خونسردتر لحظه ای از جلد خود به عنوان سرمربی ایران بیرون نیامد . او نود دقیقه با آرامش کنار زمین را در کنترل خود داشت و بعد از سوت پایان با زانو زدن کنار زمین پاسخ مستقیمی به کادر قطر داد . کادری که ادعای قبل از بازی و متهم کردن سرمربی ایران برایش گران تمام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.