بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: از اول اجرای طرح نوروزی تاکنون ۴۶ هزار و ۱۰ نفر مسافر در اقامت گاه های این استان اسکان یافته اند.

۴۶ هزار نفر مسافر در اقامتگاه های خراسان شمالی اسکان یافتند
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی محمد سویدانلوئی اظهار کرد: این تعداد مسافر در اقامت گاه هایی از جمله مدارس، هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ ها و سایر مکان ها اسکان یافته اند.
وی افزود: در این مدت ۱۳۸ هزار و ۸۲۰ نفر نیز از مراکز تفریحی و تاریخی این استان بازدید کرده اند و همچنین چهار هزار و ۳۲۹ نفر از موزه های استان نیز بازدید داشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش تعداد مسافران ورودی به این استان را یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۲۵۲ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد وسیله نقلیه ورودی در این مدت نیز ۲۵۱ هزار و ۸۹۸ دستگاه بوده است.
سویدانلودئی اظهار کرد: طبق آمار ارگان های انتظامی نیز ۱۲۲ دستگاه خودو در جاده های این استان در این مدت تصادف کرده اند که ۱۶۸ مجروح و پنج نفر فوتی نیز داشته است.
گفتنی است؛ خراسان شمالی از طبیعتی دل انگیز و سرسبز، چشم اندازهای بکر و بدیع، کوه ها و دره های پرآب و زیبا برخوردار است که یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده دارد.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.