سبزوار- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در این شهر وجود دارد بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه تاکنون ۱۹۳ هزار و ۵۳۸ مسافر و زائر از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه های طبیعی، المان های شهری و صنایع دستی این شهرستان بازدید کردند.

سبزوار دربرگیرنده ۱۲۰۰ اثر تاریخی/آمار بازدید کنندگان از ۱۹۳ هزار نفر گذشت

به گزارش قدس انلاین، محمود رضا سلیمانی اظهار داشت: سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجه در عرصه گردشگری دارد.
وی افزود:مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند.
وی خاطرنشان کرد: کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۳ هزار و ۵۳۸ مسافر و زائر از آثار تاریخی و فرهنگی بازدید کردند افزود: از این تعداد ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ نفر از آثار تاریخی، آرامگاه اسرار و کاشفی، مسجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروجرد و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: ۵۳ هزار و ۴۰ نفر از جاذبه های طبیعی آبشارهای زعفرانیه، بفره و مناطق کویری و ۳۶ هزار و ۷۷۸ نفر نیز از آلمان های دست ساز شهرستان سبزوار دیدن کردند. 

وی گفت: پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران استقرار یافته است تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.