بجنورد- استاندار خراسان شمالی از کاهش ۵۰درصدی تصادفات جاده ای با وجود افزایش شمار ترددها در این ایام خبر داد.

تصادفات جاده ای در استان ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صالحی در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر، از نوروز به عنوان میراثی یاد کرد که باید از آن حراست و به نسل های آینده منتقل کرد.

 وی با بیان این که با نظارت استانداری و همکاری تمام دستگاه های عضو این ستاد و استقبال مردمی از کمپین (نه به تصادفات) نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات جاده ای در استات بوده ایم تصریح کرد: باید تلاش شود درصد بیشتری از مسافرانی که از این استان تردد می کنند، از جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی و موزه ها و تفرجگاه های آن دیدن کنند. 

وی هم چنین از تمام کسانی که در پاسداشت نوروز و خدمت رسانی به مسافران نوروزی شبانه روز مشغول فعالیت هستند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، برابر اعلام دستگاه های مسئول، از ابتدای نوروز امسال تاکنون تردد بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار دستگاه خودرو و ورود بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر به استان ثبت شده که ۱۲ درصد آن ها از جاذبه های گردشگری دیدن کرده اند.

 این رقم در مقایسه با نوروز گذشته ۶درصد افزایش داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، استاندار خراسان شمالی در ادامه برنامه های این روز، از قرارگاه پلیس راه استان و مرکز مانیتورینگ و سامانه های نظارت بر حمل و نقل جاده ای استان، یک پایگاه امداد و نجات هلال احمر، راهدارخانه امین ا... و پایگاه اورژانس جاده ای ۱۱۵ بازدید و با حضور در یک پایگاه جمعیت هلال احمر، میثاق نامه کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای را امضا کرد و از همگان خواست با پیوستن به این پویش ملی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، سفری امن برای خود و دیگران فراهم کنند.

صالحی هم چنین در بازارچه صنایع دستی، سوغات و خدمات سفر که در بوستان ملی باباامان بجنورد دایر شده است، از غرفه های آن دیدن و با غرفه داران گفت و گو کرد. 

از نکات جالب توجه این بازدیدها، توجه و نگاه ویژه استاندار به تولیدات بومی و ملی بود.

گفتنی است، در بازارچه های نوروزی استان ۳۲۵ غرفه به عرضه سوغات و محصولات مختلف اختصاص یافته است. نوروز امسال هم چنین ۲۱ پایگاه امداد و نجات هلال احمر، ۳۸ پایگاه سلامت اورژانس و ۲۲ اکیپ راهداری برای ارائه خدمات شبانه روزی به مسافران و هم استانی ها فعال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.