بجستان- رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بجستان گفت: میزان اقامت مسافران نوروزی در اماکن اقامتی این شهرستان با ۴۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به بیش از چهار هزار نفر رسید.

اقامت مسافران در بجستان با افزایش ۴۰ درصدی همراه شد

به گزارش قدس آنلاین، امان الله نوروزی اظهارداشت: شهرستان بجستان با بیش از ۴۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار معنوی و ملی کشور در ۲۷۸ کیلومتری جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

وی افزود: از جمله آثار تاریخی شاخص بجستان می توان به پل یونسی، رباط های زین آباد و فخرآباد و مسجدهای جامع، مرندیز، ساواط و کاروانسراهای مزارآهنگ و خارفیروزی و باغ منزلهای رحیمی در شهر بجستان و بخشایش در روستای جزین اشاره کرد

وی گفت: مهمترین آثار ثبت شده این شهرستان در فهرست میراث معنوی کشور جشن باستانی سده روستای جزین، فنون تهیه شیره انگور و هنر سبد و ترکه بافی روستای مزار و آیین نخل بندان و نخل گردانی شهر بجستان است.

وی تعداد مسافران اسکان یافته را در این مدت در تعداد در ۱۱ مکان اقامتی شامل مهمانپذیر، مدارس و مجتمع بین راهی عنوان کرد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۲ هزار نفر از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بجستان دیدن کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی توزیع ۸ هزار بروشور در زمینه معرفی آثار تاریخی و گردشگری بجستان بین مسافران نوروزی و بازدید کنندگان آثار تاریخی این شهرستان را از دیگر اقدامات ستاد خدمات سفر بجستان در این مدت دانست.
نوروزی گفت: بجستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مسیر ورودی به استان خراسان رضوی از استان های اصفهان، فارس، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد دارای موقعیت خاصی است و با برخورداری از هشت کاروانسرا دارای بیشترین تعداد کاروانسراهای تاریخی استان است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.