قم- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اجرای تورهای قم گردی از خانه ها و محله های تاریخی به صورت رایگان به همراه راهنمایان گردشگری خبر داد.

تور های رایگان «قم گردی» گردشگران را با آثار تاریخی آشنا می کند

به گزارش قدس آنلاین، علی رضایی گفت: تور قم گردی همه روزه با همکاری شهرداری استان قم برگزار شده و طی آن مقابر گنبد سبز، خانه زند، تیمچه بازار و بیت امام راحل و موزه مردم شناسی و موزه آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با حضور راهنمای گردشگری متخصص به مسافران و زائران نوروزی معرفی می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: تورهای قم گردی با دو دستگاه اتوبوس در دو نوبت صبح از ساعت ۹ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ به مدت سه ساعت است.

وی با بیان این که سامانه ۱۳۷ آماده ثبت نام از شرکت کنندگان در تورهای قم گردی است گفت:  علاقمندان می توانند با این سامانه تماس بگیرند و در این تور شرکت کنند.

وی افزود: بیش از ۳۵۰ آثار ثبتی در این استان وجود دارد که آثار کشف شده در برخی از مکان های تاریخی از جمله تپه قلی درویش قدمتی از دوران عصر آهن دارند که این نشان دهنده قدمت تاریخی شهر قم است.

رضایی با اشاره به این که این تورها از کارگاه های صنایع دستی نیز بازدید می کنند گفت: کارگاه گردی صنایع دستی با هدف آشناسازی قشرهای مختلف مردم با هنرهای داخلی شاخص استان اجرا می شود.

وی بیان داشت: بیش از یک هزار هنرمند صنایع دستی فعال دارای کارگاه تخصصی هستندو در همین راستا هماهنگی هایی صورت گرفته است تا کارگاه گردی برای آگاهی مردم با هنرهای داخلی و استفاده از آن در طراحی منازل انجام شود.

وی افزود: تعداد بسیاری از این کارگاه ها اختصاص به چوب و منبت کاری، زیورآلات سنتی، رودوزی سنتی، تراش سنگ های صنعتی، سفال و کارگاه های مختلف فلزی و چرم دوزی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.