گرگان- ساحل زیبا و آرام بندرگز در حاشیه دریای خزر و در فاصله ۳ کیلومتری شمال جاده تهران – مشهد واقع شده و امکانات تفریحی و اقامتی و رفاهی مناسبی برای استراحت و استفاده بازدید کنندگان دارد.

پرواز در تالاب میانکاله و فرود در جنگل نرگسی/«بندر گز» رویای گردشگران است

اسکله و بازارچه بندرگز این ساحل درسال ۱۳۸۷ بعنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد.

دوستداران ورزش‌های آبی می‌توانند در این منطقه علاوه بر استفاده از هوای مطبوع بهاری و آفتاب به ورزش‌های آبی مورد علاقه خود در فصول بهار و تابستان نیز بپردازند. در ایام تابستان و نوروز خیل عزیمی از مسافران و گردشگران را در خود جای می دهد .

بنای تاریخی فانوس دریایی بندرگز

بنای فانوس دریایی مربوط به اواخر دوره قاجار - دوره پهلوی اول است و در بندرگز، خیابان امام جعفر صادق (ع)، ساحل دریای بندرگز واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۵۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

یکی از آثاری که تاریخ شهر را حکایت می کند«فانوس دریایی» است.

این اثر بصورت برج مانندی است  که در زمان قاجار توسط روسها در ساحل بنا شد که قدمت این اثر  نشان از پویایی شهر در آن زمان داشته است و در واقع راهنمای کشتی هایی بوده که برای صادرات واردات به خلیج گرگان می آمدند و سواحل بندرگز لنگر می  انداختند.

ساختمان گمرک

ساختمان گمرک بندرگز با طرح و نظارت کامل مهندسین بلژیکی در سال ۱۲۸۱ شمسی احداث و بلافاصله مورد بهره برداری قرار گرفت.

این ساختمان در حال حاضر از قدیمی ترین بناهای تاسیسات بندری این بخش است.

کمپ بین راهی روستای گز شرقی

در محور جاده اصلی  و بین الملی  و در ۵۰۰ متری شهرستان بندرگز واقع شده و محل خوبی برای استراحت مسافران و گردشگران در تمام فصول از سال خواهد بود این کمپ دارای آب،برق ،سرویس بهداشتی،نمازخانه است.

جنگل نرگسی

این جنگل در فاصله ۱۲ کیلومتری شهرستان بندرگز واقع شده ومسیر دسترسی از شهر نوکنده  است.

راه دسترسی به آن آسفالته بوده و دارای چشمه های آب لوله کشی شده و سرویس بهداشتی است.

جنگل نرگسی یکی از مناطق بسیار دیدنی استان گلستان است که همه ساله با فرارسیدن ایام سال نو و تابستان پذیرای بسیاری از علاقه مندان و مسافران عزیز به استان گلستان است.

منطقه حفاظت شده میانکاله

در سال ۱۳۵۴ میانکاله، خلیج گرگان و تالاب‌های اطراف آن به عنوان یکی از نخستین تالاب‌های بین‌المللی به ثبت رسید.

این شبهِ‌جزیره، خلیج گرگان را از دریای خزر جدا می‌کند. زمین‌های شبه‌جزیره بوته‌زار بلند هستند و از قدیم مرتعِ گاوداران بوده‌است.در نوکِ خاوری این شبه‌جزیره روستای آشوراده قرار دارد که دارای تأسیساتِ شیلاتی است. آشوراده در فاصله کم و در روبه‌روی بندر ترکمن )بندرِشاهِ سابق) واقع شده‌است.

ساختمان شهرداری 

ساختمان شهرداری بندرگز که در سمت شمال شرقی میدان راه آهن قرار گرفته است،در تیر ماه ۱۳۱۵ شمسی احداث و دارای دو طبقه تحتانی و فوقانی و تالار اجتماعات و اتاق های متعدد می باشد.

این ساختمان توسط مهندسین آلمانی و ایرانی ساخته شده است و از استحکام و زیبایی خاصی برخور دار است به طوری که یکی از ساختمان های بسیار زیبای بخش بندرگز به شمار می رود.

شهرداری بندرگز درسال ۱۳۱۲ تاسیس شده است این شهرداری که سال ها قدمت تاریخی دارد در دوره پهلوی اول احداث شده است.

   

امامزاده علیرضا سرطاق

بقعه این امام زاده در روستای سرطاق از توابع بندرگز در منطقه ای مصفا واقع شده است و به معصوم زاده سرطاق نیز معروف است.

فاصله آن از شهرستان بندرگز ۵ کیلومتر است.

امامزاده علیرضا نیز از کسانی است که پس از زد و خورد فراوان از چنگ لشکریان مامون گریخت و به این منطقه پناهنده گردید و مدتها درخفا زندگی کرد تا این که پس از شهادت در روستای سرطاق به خاک سپرده شد.

امامزاده حبیب الله

مزار مبارک امامزاده حبیب الله سلام الله علیه در ۸ کیلومتری غرب شهرستان بندرگز واقع شده است.

 در مجاورت راه آهن سراسری وهمچنین در حوالی روستای لیوان شرقی قرار رفته است. مسیر دسترسی به این امامزاده آسفالته می باشد .

امکانات زیر ساختی نظیر ، آب – برق و سرویس بهداشتی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است .در خصوص نسبت این امامزاده آنچه مشهور است امامزاده حبیب الله سلام الله علیه از نوادگان امام موسی بن جعفر سلام الله علیه می باشند که از تاریخ تولد و وفات ایشان اطلاع چندانی در دست نمی باشد.

 پارک جنگلی باغـو

این پارک جنگلی در  ۱۳ کیلومتری و در ضلع جنوب شرقی شهرستان بندر گز قرار دارد مسیر دسترسی به این پارک آسفالته و شوسه بوده و جنب روستای باغو شهرک صنعتی باغو قرار دارد و یکی از مکان‌های جذاب برای گردشگران و مسافران است .

کمپینگ ساحلی

کمپینگ ساحل شهرستان بندرگز نیز با امکانات رفاهی نظیر (آب شرب،برق،رستوران، نمازخانه ،بازارساحلی) می باشد که در ایام نوروز و تابستان مسافران زیادی را برای استراحت به کمپینگ و ساحل بندرگز مراجعه می کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.