رییس ستاد انتخابات کشور از افزایش ۱۴ درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مقایسه با دوره گذشته خبر داد و گفت: در این دوره ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر ثبت نام کرده اند.

ثبت نام در انتخابات شوراها نسبت به دوره قبل ۱۴ درصد رشد داشت

به گزارش «قدس آنلاین» علی اصغر احمدی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی تشکیل هیات های اجرایی؛ ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۳۰ اسفند آغاز شد و تا ششم فروردین ۹۶ ادامه یافت.
رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این دوره ۲۸۷ هزار و ۴۲۵ نفر نفر ثبت نام کرده اند، افزود: علیرغم عید نوروز و شرایط جوی کشور و از همه مهم تر تبصره ای که سال ۹۲ به قانون اضافه شد یعنی ارایه اصل عدم سوء پیشینه، این استقبال صورت گرفت و به نسبت چهار سال قبل، نزدیک به ۱۴ درصد رشد ثبت نام داشتیم.
احمدی تصریح کرد: ۵۴ هزار و ۸۵۸ نفر برای شورای شهر ثبت نام کردند و ۲۳۲ هزار و ۵۳۷ نفر برای شورای روستا هستند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۸۷۵ نفر خانم و ۲۶۹ هزار و ۵۴۰ نفر آقایان هستند.  
به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، کل ثبت نام کنندگان برای شوراهای شهرها ۶هزار و ۷۴۳ نفر خانم و ۴۸ هزار و ۱۴۵ نفر هم آقایان بوده اند. همچنین کل ثبت نام کنندگان برای شوراهای روستاها به تفکیک ۱۱ هزار و ۱۴۲ نفر خانم و ۲۲۱ هزار و ۳۹۵ نفر آقا بوده است.
احمدی درباره تعداد ثبت نام کنندگان برای شورای شهر تهران هم اظهار کرد: در تهران ۳۰۰۰ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۲۳ نفر خانم و ۲ هزار و ۴۷۷ نفر آقایان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.