بردسکن- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان بردسکن از نام نویسی ۴۵۲ نفر داوطلب برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا دراین شهرستان خبرداد.

۴۵۲نفر در بردسکن داوطلب شرکت در انتخابات شهر و روستا شدند

مهندس برات علی نیا  در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در مهلت قانونی ۷ روزه داوطلبین شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا  ۴۵۲ نفر در شهرستان بردسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲۸ نفر آنها مرد و مابقی زن هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن برای این دوره از انتخابات  ۷۰ حوزه انتخابیه دارد گفت: در مجموع واجدین شرایط رای دادن می بایست ۲۳۰ نفر را به عنوان نمایندگان خود در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند.

علی نیا افزود: در شهر بردسکن ۴۰ نفر  و در شهرهای انابد و شهرآباد به ترتیب ۹ و ۱۴ نفر ثبت نام کرده اند و مابقی آن داوطلب شورا در روستاها هستند.

فرماندار بردسکن  اظهارداشت: بررسی صلاحیت ها  ظرف  مدت ۱۷ روز آینده پس از عبور از مراجع ۴ گانه دادگستری، اطلاعات،  ثبت احوال و نیروی انتظامی و سپس توسط هیات های  اجرایی و نظارت  نیز تایید صلاحیت داوطلبین  بررسی و مورد انتشار قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: ۴۳ درصد از داوطلبین شرکت کننده دراین دوره از انتخابات دارای سوابق شورایی هستند و به طور میانگین برای هر کرسی شورا  دو نفر ثبت نام کرده اند. 

علی نیا  گفت: طبق قانون انتخابات شهرهای  بردسکن، انابد، شهرآباد و روستاهای درونه، رکن آباد، کوشه، شفیع آباد، مظفرآباد، حسن آباد و ظاهرآباد دراین دوره ازانتخابات دارای ۵ کرسی شورا خواهند بود و در دیگر روستاهای شهرستان نمایندگان مردم در شوراها ۳ نفرانتخاب می شوند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.