سنندج- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان مشکلات بسیار زیادی دارد که با یک سفر نیم روزه رئیس جمهور به استان حل نمی شود لذا باید آقای روحانی زمان بیشتری را برای سفر به این استان اختصاص می‌دادند.

تعطیلی ذوب‌آهن کردستان در سایه بی تدبیری/ مشکلات کردستان بسیار بیشتر از سایر استان‌ها است

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد مرادی با یادآوری سفر نیم روزه رئیس جمهوری به استان کردستان، اظهار کرد: کردستان مشکلات بسیار زیادی دارد که با یک سفر نیم روزه رئیس جمهور به استان حل نمی شود لذا باید آقای روحانی زمان بیشتری را برای سفر به این استان اختصاص می‌دادند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: نمایندگان مردم کردستان در مجلس، رئیس جمهوری را در سفر به کردستان همراهی کردند اما با تاسف، زمانی برای بیان مشکلات و نارسایی‌های استان به نمایندگان اختصاص ندادند.

مرادی اظهار کرد: مشکلات این استان بسیار بیشتر از سایر استان‌ها است و انتظار داشتیم رئیس جمهور به این مسئله توجه می‌کرد.

وی از پایین بودن سهم حقآبه استان کردستان انتقاد کرد و گفت: قروه و دهگلان استعداد فراوانی دارد و انتظار می‌رود که سهم بیشتری از آب سد قوچم و سورهال به اندازه نیاز این دو شهرستان اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس تصریح کرد: سرانه صنعت در استان بسیار پایین است به گونه‌ای که نمی‌توانیم بگوییم صنعتی داریم که باید در این راستا تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

مرادی با بیان اینکه یک کارخانه ذوب آهن در این استان وجود داشت که به دلیل بی‌تدبیری مسؤولان و نداشتن مدیریت مناسب تعطیل شد، خاطرنشان کرد: در راستای جبران این کمبودها و محرومیت‌ها و نبود صنعت مادر در این استان باید احداث زنجیره فولاد به صورت ویژه در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افتتاح کارخانه لاستیک بارز کردستان از مصوبات سفر رهبری به استان است که توسط رئیس جمهور افتتاح شد و امیدواریم فتح بابی در راستای رفع بخشی از مشکلات بیکاری در کردستان باشد اما باید تمهیدات لازم در راستای مدیریت این واحد تولیدی انجام شود و دست افراد غیرمسؤول از مدیریت آن کوتاه شود.

مرادی همچنین خواستار تغییر روش جذب نیرو در این کارخانه شد و افزود: در جذب نیروی بومی در این کارخانه شرایط بسیار سختی حاکم است و همین شرایط سخت موجب شده که نیروهای بومی نتواند جذب آن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.