ساری- یکی از این مناطق ییلاقی استان مازندران روستای دیدنی«فیلبند» است که به بام شرقی استان مازندران معروف است و در فصل بهار و پاییز، در یک نیم روز ممکن است همه پدیده های جوی از قبیل ابر، مه، باران، برف، تگرگ و رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون حتی یک لکه ابر در این روستا تجربه کنید.

«اقیانوس ابر»تنها مکانی که بدون پرواز می توان پا بر روی ابر ها گذاشت

به گزارش قدس انلاین، این روستا در دهستان خوش رود، در جنوب غربی شهرستان بابل و در بخش غربی واقع شده است.

در فیلبند چشمه های کوچک و بزرگ متعددی هم وجود دارند؛ یکی از این چشمه ها، چشمه کوچکی موسوم به لار است که سرشار از املاح معدنی است و از این رو برای درمان درد کلیه بسیار مفید است.

همچنین گفته می شود وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی داشته است.

ویژگی منحصر به فرد

یکی از ویژگی های طبیعی که فیلبند را به مکانی منحصر به فرد بدل کرده، پدیده اقیانوس ابر است؛ در واقع به دلیل ارتفاع زیاد این روستا، ابرها در زیر پای شما قرار گرفته و این احساس را به شما می دهد که بر فراز اقیانوسی از ابر قرار گرفته اید.

در مسیر فیلبند به سنگچال، قله حصین بن که از قله های مورد علاقه گروه های کوهنوردی به شمار می رود، قرار گرفته است. در شرق حصین بن، کوهستان یخچال پشت قرار دارد؛ امامزاده قاسم هم در غرب و قله «میشینه» در جنوب آن واقع شده که از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می روند. 

روستای سنگچال نیز زیبایی های منحصربه فرد و خاص خود را دارد و منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم نواز است.

برای رفتن به فیلبند که بهترین زمان آن از انتهای اردیبهشت تا ابتدای مهر است، باید از جاده هراز به سمت آمل بروید؛ در امتداد مسیر و در ۲۵ کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال، جاده دارای یک مسیر فرعی است که شما را به سنگچال می رساند.

طول جاده فرعی تا سنگچال ۱۸کیلومتر و فاصله پرشیب سنگچال تا فیلبند نیز حدود ۵ کیلومتر است.

برای اقامت در فیلبند باید از پیش با مردم محلی هماهنگ کنید یا حتی وقتی به آنجا برسید، اگر خانه های محلی جا داشته باشند می توانید شب را در یکی از آنها صبح کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.