ایلام - مدیرکل امور عشایری استان ایلام با اشاره به آغاز کوچ عشایر بومی و غیربومی این استان از مناطق گرمسیر به سردسیر، گفت: تمهیدات لازم برای حفظ امنیت جان و مال و دام عشایر اتخاذ شده است.

کوچ بهاره عشایر در استان ایلام آغاز شد

به گزارش قدس آنتلاین، علی سلیمی در این باره  اظهار کرد: در مبادی ورودی و خروجی ایل راه ها، تونل ها و راه های اصلی و فرعی با مشارکت دستگاه هایی چون نیروی انتظامی و هلال احمر برای حفظ سلامت عشایر کوچرو امنیت برقرار است.
وی افزود: کوچ بهاره عشایر به طور رسمی از ۱۵ فروردین شروع می شود و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد اما از ابتدای فصل بهار و همزمان با مساعد شدن هوا برخی از خانوارهای عشایر زودتر از موعد مقرر، کوچ خود به مناطق ییلاقی را آغاز کرده اند.
سلیمی تاکید کرد: علاوه بر کوچ نشینان استان ایلام که به مناطق سردسیر (ییلاق) داخل استان کوج می کنند، عشایر مهمان از استان های کرمانشاه و همدان نیز که همه ساله فصل سرما را در نقاط گرمسیر ایلام سپری می کنند با شروع فصول گرم سال به سمت مناطق ییلاقی استان های خود باز می گردند.
 دامنه های کبیرکوه، دینارکوه، سیوان، مانشت، قلارنگ، شره زول و دالاب از مهمترین مناطق ییلاقی عشایر استان ایلام در زمان کوچ بهاره است.
۹ هزار و ۷۰۰ خانوار با ۶۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه و همراه داشتن یک میلیون و ۵۰۰ زهرا راس دام سبک و سنگین در استان ایلام زندگی می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.