کاشان- نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف در خانه تاریخی بروجردی کاشان برپا شد و تا پایان تعطیلات نوروزی میزبان گردشگران است.

نمایشگاه فرش دستباف در خانه تاریخی بروجردی کاشان برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان در این رابطه گفت: در این نمایشگاه ۷۰ قطعه  فرش دستباف و تابلو فرش نفیس از شهرهای مختلف ایران با همکاری موسسه آموزشی بقاء تا پایان نوروز  ۹۶در در زیرزمین خانه تاریخی بروجردی به معرض نمایش گذاشته شده است که نقش های ذهنی بافت عشایری، نقشه های اصیل ایرانی، فرش های ریزبافت ابریشمی و دست بافته های متنوع را شامل می شود.

محسن جاوری با تاکید بر اینکه کاشان با تولیدات قالی، که امروزه مایه افتخار موزه ها و مجموعه های خصوصی است اذعان داشت: مهارت بافت فرش کاشان نمونه بارز یکی از زیباترین جلوه های هنری و صنایع دستی کاشان است که به عنوان اولین میراث ناملموس شهرستان کاشان  در فهرست جهانی یونسکو  به ثبت رسیده است واین نمایشگاه می تواند سهم بسزایی در معرفی این هنر اصیل ایرانی داشته باشد.

وی ادامه داد: قدیمی ترین فرش های متعلق به کاشان بر می گردد به فرش هایی که در قرن ۱۱ هجری بافته شده است که  این فرش ها عموماً دارای طرح های گرفت و گیر و شکارگاه هستند.

جاوری اظهار امیدواری کرد که با ایجاد موزه دائمی فرش دستباف کاشان که در حال احداث و راه انداری است گردشگران بتوانند در کنار بازدید از بناهای تاریخی کاشان از ظرافت ها و زیبایی های هنری فرش دستباف کاشان به عنوان یک رویداد فرهنگی جهانی لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.