بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از بازدید یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۴۱۷ نفر از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان خبرداد.

طبس و فردوس بیشترین آمار بازدید/افزون بر یک میلیون نفر از آثار تاریخی خراسان جنوبی بازدید کردند

به گزارش قدس انلاین، حسن رمضانی اظهارکرد: آمار بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری و اقامت مسافران در استان تا کنون نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان داشت: از بیست و ششم اسفند ماه تا ششمین روز فروردین ماه  ۶۶۷ هزار ۸۵۸ مسافر در اقامتگاه های استان اسکان داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: آمار بازدید از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان هم تاکنون یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۴۱۷ نفر بوده است.

رمضانی ادامه داد: بیشترین اقامت و بازدید ها مربوط به شهرستانهای طبس و فردوس بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از هفت هزار و ۳۰۰ تخت در هتل ها و مهمان پذیرها آماده اسکان مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به آمار بازدید از موزه های استان تا امروز اشاره کرد و افزود:  ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر از موزه های استان بازدید داشته اند.

رمضانی گفت: بیشترین بازدید موزه ها مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

وی بیان کرد: در بیرجند نیز مجموعه موزه های باغ اکبریه با بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید بیشتر امار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در استان خراسان جنوبی ۱۵ موزه فعال است.

رمضانی با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از بازارچه های نورزی و صنایع دستی گفت:در نوروز امسال ۳۳ بازارچه نوروزی برپا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.