مشهد- رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: طرح کارگاه گردی صنایع دستی به منظور آشنایی زائران و گردشگران نوروزی در سبزوار برگزارشد.

طرح کارگاه گردی صنایع دستی در سبزوار برگزار شد

به گزارش قدس انلاین، محمدرضاسلیمانی کوشکی اظهار داشت: هم زمان با نوروز۹۶ و با توجه به حضور تعداد زیادی گردشگر و مسافر در شهر سبزوار و لزوم عرضه صنایع دستی به گردشگران و آشنایی آن های با کارگاه های صنایع دستی شهرستان در طرح کارگاه گردی ۲ کارگاه این شهرستان در طرح کارگاه گردی فعال است.

وی افزود: کارگاه های فعال در این طرح شامل کارگاه گلیم بافی و سفالگری که روستای برآباد مهد سفال است.

وی گفت: علاوه بر اجرای این طرح،نمایشگاه های صنایع دستی شهرستان سبزوار تعداد ۴۱ غرفه در سطح شهرستان در رشته های  قلم زنی، سفالگری، گلیم بافی، گوهر تراشی، معرق و ساخت جواهرآلات و زیورآلات سنتی فعال است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری سبزوار عنوان کرد: با هماهنگی و همت  ادارات، نهادها، دانشگاه ها و دهیاری ها به منظور اعتلا و پیشرفت صنایع دستی در سطح شهرستان بخصوص روستاها صورت پذیرد.

گفتنی است: نمایشگاه صنایع دستی بصورت دائمی در محل کمپ بهمن ورودی سبزوار و در محل آرامگاه اسرار و کاروانسرای فرامرزخان آماده عرضه خدمات فرهنگی به گردشگران و زائران نوروزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.