ایلام - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر گفت: تنگه بهرام چوبین به عنوان یکی از آثار تاریخی منحصربفرد این شهرستان پذیرای بیشترین گردشگر و بازدید کننده در تعطیلات نوروزی امسال است.

تنگه بهرام چوبین دره شهر بیشترین گردشگران نوروزی را پذیرایی کرد

به گزارش قدس آنلاین، شهرستان تاریخی دره شهر با داشتن آثار تاریخی فراوان، طبیعی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیر یکی از مناطق مهم گردشگری استان ایلام محسوب می شود. این شهرستان تاریخی دارای ۴۰۰ اثر تاریخی نظیر تنگ بهرام چوبین، قلعه میرغلام هاشمی، چهار طاقی، شهر تاریخی، پل گاو میشان و غیره است که از آین تعداد ۱۴۵ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. در تعطیلات نوروزی سال گذشته ۲۴۴ هزار گردشگر وارد این شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری جنوب ایلام شدند و ۱۰۰ هزار نفر نیز در این منطقه اسکان یافتند.

هرچند آمار نهایی بازدید کنندگان اماکن تاریخی ایلام مشخص نیست ولی تنگه بهرام چوبین تاکنون رکورددار بیشترین بازدید کننده نسبت به سایر آثار تاریخی است. سید مجتبی فرهادی در این باره گفت: این اثر تاریخی یکی از مهمترین دره های کم عرض و بسیار وسیع در ضلع جنوبی جاده دره شهر به پلدختر واقع شده که آن را شکارگاه بهرام نیز می نامند و دارای آثار ارزنده ای همچون یک قلعه بجا مانده از دوره ساسانی که با سنگ و گچ ساخته شده و به ارتفاعات جنگلی کبیره کوه در عمق تنگه و مناطق صعب العبور ختم می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر تاکید کرد: پس از تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره در این شهرستان نیز پذیرای بیشترین بازدید کننده در ایام تعطیلات نوروزی بوده است.
فرهادی تنگه ماژین، دژ شیخ ماخو، قلعه میرغلام هاشمی، قلعه پور اشرف، پل گاو میشان و بنای چهار طاقی را از دیگر اماکن تاریخی پر بازدید این شهرستان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف کشور است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این مهمانان فراهم شده است.
وی اضافه کرد: برای اسکان گردشگران وارد شده به این شهرستان اماکن اقامتی از جمله مدارس و خانه های معلم با همکاری آموزش و پروش، خوابگاه ها، اماکن خصوصی با نظارت میراث فرهنگی و خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته شده و امکانات لازم نیز برای استقرار این مسافران فراهم است.
فرهادی برپایی نمایشگاه صنایع دستی، بازدید از موزه باستان شناسی، پخت غذای محلی و سیاه چادر، اجرای موسیقی محلی و ورزش های بومی، محلی در جوار اماکن تاریخی را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای مهمانان و گردشگران نوروزی در این شهرستان اعلام کرد.
وی یادآور شد: در سه روستای گاو میشان، شیخ مکان و هاشم آباد به عنوان روستاهای هدف گردشگری برنامه پخت غذای محلی و متنوع در خانه های بومی گردی روستایی برای آشنایی گردشگران با نحوه زندگی و رسوم تاریخی مردم این شهرستان تدارک دیده شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر ابراز امیدواری کرد که با تمهیدهای اندیشیده شده استقبال مطلوبی از گردشگران نوروزی در این شهرستان صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.