بجنورد- مدیریت روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اعلام ممنوعیت و مخاطرات ماهیگیری و شنا در مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، هشدار داد: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران و ماهیگیران به همراه دارد.

ماهیگیری و شنا در سدهای خراسان شمالی ممنوع است
 به گزارش قدس آنلاین، در هشدار روز سه شنبه این مدیریت با اشاره به اینکه، افراد زیادی به خاطر لذت بردن از ماهیگیری و شنا در این مکانها قربانی شرایطی شده‌اند که تصور آن را هم نمی کردند، تصریح شده است: فقدان آگاهی از شرایط حاکم بر مخازن سدها، حتی ماهیگیران و شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است،
این گزارش از وجود جریان‌های قوی زیرسطحی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خبرداده و اعلام کرده است: این جریان‌ها باعث کشیده شدن قربانیان به سمت جریان‌های قوی دریچه‌های زیرسطحی خروجی سد می‌شود و مرگ حتمی آنان را به دنبال دارد.
در هشدار روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، اظهار شده است: سطح آب سدها شفاف به نظر می‌رسد اما وجود جریانهای زیر سطحی باعث کدر شدن و در نتیجه کاهش دید ماهیگیران و شناگران می شود و در اثر برخورد با تاسیسات و درختچه‌های کف مخزن، جان خود را از دست می دهند.
در این گزارش همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سدها، اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سدها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شنا گران می شود.
براین اساس و در راستای اطلاع‌رسانی به شهروندان، علاوه بر نصب تابلوهای هشدار دهنده در حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی استان، اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.
در استان خراسان شمالی تاکنون شش سد و ۱۱ بند انحرافی به بهره برداری رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.