بجنورد- معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه نگاه دولت یازدهم به بحث اقتصاد سبز ویژه است، گفت:به مسایل محیط زیست کشور باید فراتر از یک قوه نگریست چرا که آسیب به این حوزه تزلزل به اقتصاد کشور را رقم خواهد زد.

نگاه ویژه دولت یازدهم توجه به موضوع اقتصاد سبز است
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛معصومه ابتکار ظهر سه شنبهدر نشست با دادستان ها و قضات خراسان شمالی ، اظهار داشت:اگر اقتصاد کشور را با ملاحظات زیست محیطی سازگار نکنیم هرگز به اهداف اقتصاد مقاومتی خود دست نخواهیم یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه باید آسیب های زیست محیطی را به حداقل رساند، افزود:در مسیر به حداقل رساندن آسیب های زیست محیطی باید موضوع رشد اقتصادی را با مباحث آلودگی و تخریب جدا کرد و در این عرصه ها هزینه شود.
ابتکار خاطرنشان کرد:شناسایی جرائم، اصلاح امور، بازدارندگی قوانین، مدیریت یکپارچه، برخورد جدی با متخلفان و تعامل دوسویه با قوه قضاییه می تواند از مهم ترین عوامل حفاظت از محیط زیست کشور باشد.
وی با تاکید بر این نکته که در منشور حقوق شهروندی یکی از محورهای مهم آن توجه به مسائل محیط زیست است، ادامه داد:در راستای انتشار حقوق شهروندی آیین نامه های سازمان های مردم نهاد و فعالیت آنها در مسیر حفاظت از محیط زیست   نیز ابلاغ شده است.
ابتکار تصریح کرد: از ۲ سال پیش که سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم که البته یکی از نکات مورد توجه مقام معظم رهبری جرم انگاری و نظارت بدون اغماض و برخورد جدی با متخلفان محیط زیست می باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود از راه اندازی  شعب تخصصی محیط زیست در ۲۳ استان کشور خبر داد و افزود:با راه اندازی این شعب شاهد نگاه تخصصی تر به بخش محیط زیست خواهیم بود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:کشور ایران جزو ۲۰ کشور برتر به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری شناخته شده که بعنوان ثروت و سرمایه های طبیعی محسوب میشود بنابراین باید در مسیر حفاظت از این موضوع قدم های موثرتری را برداشت.
معصومه ابتکار اظهار داشت:خراسان شمالی از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است بنابراین باید فضا را برای متخلفین حوزه شکار ناامن کنیم.
وی در ادامه سخنان خود خبر از تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در دولت داد و افزود: این لایحه به زودی وارد کمیسیون های تخصصی مجلس می شود که امیدواریم شاهد اقدامات موثری در این حوزه باشیم.
ابتکار با بیان اینکه بحث محیط زیست ارتباط تنگاتنگی با عدالت دارد، افزود:عدالت زیست محیطی یکی از مولفه های کارآمدی حکومت است که در مسیر حفظ توسعه پایدار قدم بر می دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.