کاشان- مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان از میزبانی موزه عکس و ادوات سینمایی کاشان در باغ فین جهت بازدید گردشگران خبر داد.

موزه عکس و ادوات سینمایی کاشان در باغ فین برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، سمیه فرهادی گفت: تمامی ادوات و عکس های این موزه متعلق به شهرستان کاشان بوده و سیر تحولی تاریخ عکاسی این شهر را نشان می دهد.

فرهادی با تاکید به اینکه ادوات و اشیاء این موزه متعلق به امیر مقامی یکی از عکاسان بنام کاشان می باشد افزود: این مجموعه با هزینه شخصی و پیگیری های ایشان جمع آوری شده و در اتاقی در کوشک قاجار باغ فین در معرض دید عوم قرار گرفته است.

مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر ۳۰ عکس مستند از مردم شناسی و تاریخ کاشان در این مجموعه موجود می باشد که بیشتر عکس ها اصل و عکاس آنها نیز مشخص است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قدیمی ترین عکس این مجموعه متعلق به میراز عبدالله هاشم اف کاشانی و قدیمی ترین دوربین به محمد هلال مقدس از اولین عکاسان کاشان می باشد و دیگر لوازم موزه شامل دوربین های کاشان، آپارات های سینمایی، مواد خام و فیلم های آنالوگ عکاسی است.

باغ تاریخی فین  کاشان با مساحت ۲۳۷۰۰ متر مربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود که از آن به عنوان نمونه کامل باغ سازی ایرانی یاد می کنند و جزء ۹ باغ ایرانی است که خرداد ماه ۹۰  در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.