گناباد- درنهمین روزفروردین ماه ۹۶ هم زمان با برگزاری آئین سنتی «بی بی گرد» در منطقه نمونه گردشگری پارک آبشار کاخک در قالب پیاده روی خانوادگی با ساز و دهل آغاز می شود.

 آیین سنتی«بی بی گرد»در شهر کاخک گناباد برگزار  می شود

به گزارش قدس آنلاین، همه ساله درآغاز فصل رویش ودراولین روزهای سال نودر دید وبازدیدها،خانواده ها به دیداریکدیگر می روند وسنت حسنه سله رحم را بجا می آورند.

در همین راستا درنهمین روزسال نو زنان بزرگ شهرکه در۹روزگذشته درمنازلشان مانده اند تاجوانترها به دیدنشان  بروند لباس های نوبه تن می کنند وبازدید جوانترهارا پس می دهند،این مراسم تاظهر ادامه پیدا می کند.

دراین روز دختر های جوان شهردرمیدان عیدگاه شهر هنر اشپزی خود رابه نمایش می گذارند وبا طبخ انواع آش وغذاهای محلی از همشهریانشان که ظهر به میدان عیدگاه خواهند امد پذیرایی می کنند.

خانم هایی که به بازدید عید همشهریان رفته بودند به اتفاق هم به میدان عیدگاه شهر امده و دست پخت جوانتران را چشیده وبهترین دست پخت را انتخاب وبه حضار معرفی می کنند.

بعد از ظهر این روز نوبت به جوانان شهر می رسد تا در مسابقات کشتی، دو، دوچرخه سواری، طناب کشی ومسابقه پرش طول که درکاخک به پله جستن معروف است ادامه میدهند وبرندگان مسابقات جوایزی دریافت می کنند.

به مناسبت تولد امام باقر(ع)جشنواده غذاهای محلی کاخک،مسابقات وبازی های بومی همراه با اهدائ جوایز به پایان می رسد این جشن بزرگ باهمکاری بخشداری ، شورای اسلامی، شهرداری، کلانتری، مدیریت پارک ابشار،انجمن فرهنگی پیک صبا، کانون های فرهنگی مساجد،تربیت بدنی،دانشگاه علمی کاربردی کاخک، کلیه همشهریان وموسسه همیاران کاخک (مهک)برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.