گناباد- رئیس ستاد اجرائی خدمات سفر گناباد گفت: در ایام تعطیلات نوروز و بازدید از قنات قصبه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰درصد افزایش داشته است.

قنات قصبه گناباد با افزایش ۲۰ درصدی بازدید کننده همراه بود

به گزارش قدس انلاین، محمدعلی نبی‌پور اظهار داشت: تعداد ۸۶ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید کرده‌اند که بیشتر میزان این بازدید از قنات جهانی قصبه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال ۶، بازدید از قنات قصبه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۰درصد افزایش داشته است ادامه داد:  ظرفیت اسکان ۳۰۰۰ نفر در شبانه روز در شهرستان گناباد وجود دارد و از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۸۷ هزار مسافر نوروزی در اماکن اقامتی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: این تعداد مسافر در میهمانسراها، زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه، اقامتگاه بومگردی و خانه معلم اسکان یافتند.

فرماندار گناباد با اشاره به افزایش بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از آثار و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی گناباد و ماندگاری اقامت در این شهر، ثبت قنات قصبه به عنوان تنها اثر استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی را در این زمینه بسیار موثر دانست.

نبی پور با بیان اینکه شهرستان گناباد را می‌توان به عنوان هدف گردشگری مذهبی قلمداد کرد، خاطرنشان کرد: در ستاد خدمات سفر مقرر شده که یک تور گردشگری مذهبی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تشکیل شود که علاقه مندان بتوانند از این اماکن بازدید کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.