گرگان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: شهرستان گرگان در روز هفتم سال ۹۶ بیشترین تعداد اقامت کنندگان را به خود اختصاص داد.

گرگان بیشترین تعداد اقامت کنندگان را به خود اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین،ابراهیم کریمی گفت: شهرستان گرگان مرکز استان گلستان شهری زیبا و نگینی در طبیعت چشم‌ نواز شمال ایران است.

وی به تشریح پیشینه شهرستان گرگان پرداخت و خاطر نشان کرد: گرگان با جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی یکی از شهرهای سیاحتی و میعادگاه عاشقان طبیعت و دوستداران تاریخ است که فاصله آن تا تهران ۴۰۹ کیلومتر  است.

وی افزود: این شهرستان دارای مردمی خونگرم و مهمان‌نواز و متشکل از اقوام گوناگون است.

کریمی تصریح کرد:  آثاری که متعلق به دوران قبل از تاریخ از نقاط مختلف این شهرستان از جمله تورنگ تپه و شاه تپه بدست‌آمده نمایانگر حضور دیرینه انسانها در این منطقه و نشان‌دهنده تمدن آن در هزاره ششم پیش از میلاد است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان  خاطر نشان کرد:  نام قدیم این شهر هیرکانیا  است که مرکز ایالت هیرکانی در زمان اشکانیان بوده است.

کریمی با بیان اینکه آقا محمد خان قاجار در این شهر بدنیا آمد اظهار کرد: گرگان به عنوان پایتخت خانوادگی حکومت قاجار محسوب شده و به نام دارالمومنین معروف بود که در روی سکه‌های بعد از صفوی ضرب این شهر مشاهده می‌شود.

او ادامه داد: آثار ساختمانی زیادی از دوران صفوی نادرشاه و قاجار در این شهر ساخته شد که بعضا نیز باقی هستند. این شهرستان دارای جاذبه‌های زیبای گردشگری مشتمل بر کوهسارها ، دره‌ها ، رودخانه‌ها ، آبشارها ، چشمه‌ سارها و جنگل‌های سرسبز می‌باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ودبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد: زیر ساختهای گردشگری موجود در شهرستان شامل  فرودگاه ،راه آهن ، هتل ،هتل آپارتمان ،مهمانپذیر ، پارکهای جنگلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.