اهواز- در دومین مرحله از عملیات بزرگ مردمی «نسیم کرامت» توسط بیناد کرامت امام رضا(ع) در استان خوزستان، بیش از صدها تُن «آرد تبرکی» در میان محرومان نقاط مختلف این استان توزیع شد.

نسیم کرامت رضوی در مناطق محروم خوزستان وزیدن گرفت/عیدانه امام رضا(ع) اهدا شد
به گزارش قدس آنلاین، از انجا که در بیشتر شهرها و روستاهای خوزستان پخت نان توسط اهالی خانه انجام می‌گردد و با توجه به جایگاه ویژه نان در سبد مصرفی خانوارهای خوزستانی، خادمان مردمی بنیاد کرامت بر آن شدند تا برای متبرک شدن سفره‌های مردم مبادرت به توزیع این محصول کنند.

عملیات بزرگ مردمی «نسیم کرامت» در چند مرحله توسط بنیاد کرامت امام رضا(ع) ازمیلاد حضرت زهرا(س) آغاز شده و تا میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) در استان خوزستان برای کمک به نیازمندان استان خوزستان ادامه خواهد داشت.

عملیات بزرگ مردمی

رسیدگی به محرومان و باز کردن گره‌های زندگی آنان همواره از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و در سال‌های اخیر با توجه به ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی و تحت‌فشار قرار گرفتن اقشار ضعیف جامعه، ایشان در مناسبت‌های مختلف نسبت به این امر نگاه ویژه داشته و همه مسئولین را به رسیدگی به وضعیت محرومین سوق داده‌اند.

در همین راستا بنیاد کرامت امام رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوی، تلاش دارد تا با تکیه‌بر الطاف الهی و استمداد از نام مبارک حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، با سازمان‌دهی نهضت خدمت‌رسانی مردمی برای محرومان در عرصه رفع محرومیت در حوزه های مختلف اقدام کند.

طرحی با محوریت روحانیان

از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح «مردمی محور بودن» آن است.

رابطان بنیاد کرامت امام رضا(ع) به طور معمول روحانیان مستقر در این مناطق هستند که با توجه به حضور مستمر آن‌ها در این مناطق و شناخت کامل از وضعیت موجود، پس از سازمان‌دهی به‌عنوان حلقه وصل بنیاد و محرومان وارد عمل شده و به‌صورت کاملاً خودجوش به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند.


بر همین اساس ظرفیت‌های مردمی با محوریت روحانیان مستقر در مناطق محروم برای کمک به محرومان به میدان آمده و با ایجاد یک شبکه قوی «مردمی» با حضور جوانان مومن انقلابی، فعالیت  شناسایی محرومین و توزیع بسته‌های اهدایی توسط گروه‌های مردمی و مؤسسات خیریه بومی صورت می‌گیرد.

به این صورت که این گروه‌ها ابتدا اقدام به شناسایی نیازمندان منطقه خود کرده و سپس تعداد بسته‌های موردنیاز را به ستاد مردمی طرح نسیم کرامت اعلام می‌کنند، پس‌ازآن  بسته‌های اهدایی را تحویل گرفته و هریک از بسته‌ها را به‌عنوان عیدانه امام رضا(ع) به خانواده محرومان اهدا می‌کنند.

با توجه به حساسیت ویژه مسائل مربوط به خوزستان به‌ویژه پس از حوادث تلخ اخیر، بنیاد کرامت امام رضا(ع) در اولین قدم تصمیم گرفت تا سلسله فعالیت‌هایی در جهت تکریم محرومان و مستضعفان این منطقه در ایام عید نوروز ۱۳۹۶ اجرائی کند و بر همین اساس پروژه عیدانه «نسیم کرامت» در دستور کار قرار گرفت.

 
بر همین اساس در اولین مرحله این عملیات بزرگ خدمت‌رسانی در ایام عید نوروز  بیش از توزیع ۲۵۰۰۰ بسته ارزاق تبرکی آستان مقدس امام رضا(ع) در شهرهای مختلف این استان ازجمله حاشیه شهر اهواز ، اندیمشک، شوش، شوشتر، مسجد سلیمان، اندیکا، لالی، الوان، دشت آزادگان، دهدز، دزفول، هفتگل، ایذه و روستاهای تابعه در میان مردم پخش شد.
عملیات بزرگ مردمی
گفتنی است این عملیات بزرگ مردمی از روز میلاد بابرکت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز  شده و همزمان با ایام عید نوروز ادامه داشته و در سالروز میلاد باسعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) به پایان خواهد رسید.
توزیع صدها تُن «آرد» میان محرومین خوزستان +تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.