تبریز - مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از بازدید ۶۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از عمارت تاریخی شهرداری این شهر خبر داد.

عمارت تاریخی شهرداری تبریز رکوردار بازدیدهای نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین، عمارت کاخ شهرداری تبریز در سال ۱۳۱۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در سال ۱۳۸۶ خورشیدی، به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس اولین انجمن شهر و بلدیه ایران در تبریز، به نخستین موزه شهر و شهرداری‌های کشور تبدیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر نیز علاوه بر نخستین موزه شهر و شهرداری‌های کشور، شورای اسلامی شهر تبریز نیز در بخشی از این ساختمان مستقر بوده و جلسات رسمی شورا در محل آمفی تئاتر موجود در ساختمان تشکیل می‌شود. شهردار کلان شهر تبریز نیز برخی از ملاقاتهای رسمی، دیپلماتیک را با مقامات عالی‌رتبه را در محل این کاخ انجام می‌دهد.

کاخ شهرداری تبریز در مرکزی‌ترین نقطهٔ شهر تبریز و در میدان شهرداری (ساعت) این شهر واقع شده‌است.

مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز در این باره گفت: با توجه به آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از سایر اماکن تاریخی استان، عمارت تاریخی شهرداری تبریز تا کنون رکوردار بازدیدهای نوروزی است.
مدیرعامل سازمان گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در عمارت تاریخی شهرداری تبریز، یادآوری کرد: با توجه به استقبال بی نظیر گردشگران نورورزی از این مکان تاریخی در سال های گذشته، برنامه های ویژه ای در محوطه و سالن های این عمارت در حال اجرا است.
خلیلی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی، اجرای زنده سفال و دوخت کفش چرم تبریز، تکم گردانی، موسیقی سنتی و نمایشگاه زنده بافت تابلو فرش از جمله ویژه برنامه های نوروزی در این محل است.
عمارت تاریخی شهردرای تبریز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.