معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از ایجاد طرح خادمان و خادمیاران اشتغال در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زائی و تحقق تدبیر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ که به «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام گذاری شده است، خبر داد.

طرح خادمیاران اشتغال با هدف کارآفرینی برای جوانان در آستان قدس رضوی اجرایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر گفت: در دوره مدیریت جدید آستان قدس رضوی و براساس منشور و حکم رهبر معظم انقلاب، طی سال گذشته رویکرد رفع موانع وکمک به ایجاد اشتغال مد نظر آستان قدس رضوی بوده که در سال جاری با توجه به تاکید معظم له این امر با جدیت و عزم بیشتری دنبال خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق مهم و موثر خدمت به نیازمندان و محرومان اشتغال‌زائی و توانمندسازی آن‌هاست، تصریح کرد: آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد تا از تمام ظرفیت معنوی و مادی خود در مقوله افزایش فرصت‌های کار و اشتغال برای جوانان، با تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های دارای مسئولیت در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که امروز کاهش نرخ بیکاری جوانان و افزایش اشتغال از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است، بیان کرد: بر همین اساس طرح خادمان و خادمیاران اشتغال در آستان قدس رضوی اجرایی شده است.
خاکسار درباره این طرح توضیح داد: بر اساس این طرح هر فردی در هر نقطه‌ای از میهن اسلامی برابر آئین نامه موجود اگر بتواند زمینه ایجاد ۵ شغل پایدار را برای جوانان و کار جویان فراهم آورد، به رتبه خادمیاری نائل آمده و در صورت استمرار و افزایش کارآفرینی به میزان مورد نظر، به پاس این خدمت ارزشمند به مقام شامخ خادمی حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در آستان قدس رضوی مفتخر و در حوزه حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (علیه آلاف التحیه و اثناء) توفیق خدمت پیدا خواهد کرد.
وی ضمن تاکید برجایگاه رفیع دست‌گیری و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان، اظهار کرد: اگرچه کمک‌های موردی به نیازمندان امری پسندیده، ضروری و از وظایف هر مسلمان نسبت به برادر دینی خود بوده، اما قطعاً اقدام اساسی تلاش و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی و ایجاد شغل برای آن‌هاست.
خاکسار گفت: توانمندسازی و فراهم آوردن شرایط اشتغال محور اقدامات آینده معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی خواهد بود که در این رابطه تعاملات و هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مسئول و ذی‌صلاح آغاز شده که ان‌شاءالله در آینده موجب رقم خوردن اتفاقاتی مبارک در حوزه اشتغال‌زایی برای جوانان شود.
به گفته معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در طرح خادمان و خادمیاران اشتغال می‌توانند به پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی «aqr.ir» مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.