حضرت آیت الله جوادی ‌آملی با بیان این که تولید و اشتغال با سفارش و سخنرانی حل نمی‌شود، گفت: هدف ما باید این باشد که که مشکل تولید و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل کنیم.

تولید و اشتغال با سفارش و سخنرانی حل نمی‌شود / برای حل مشکل اشتغال تدبیری اندیشیده شود

به گزارش قدس آنلاین - سید مهدی صادقی استاندار قم به همراه جمعی از مسؤولان استانداری قم، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت  آیت الله  جوادی آملی دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به وظایف مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام در حفظ نظام اسلامی به تبیین عوامل این مهم پرداخت و بیان داشت: مطلب اساسی آن است که همه ما در برابر دین اسلام و ملت مسلمان مسؤولیم که این کشور را حفظ کنیم، این وظیفه همه ماست، هم نزد خدا و هم در قیامت مسؤولیم.

وی ادامه داد: اصل بعدی آن است که کسی می‌تواند کیان و استقلال و منافع ملی و مذهبی خود را حفظ کند که بایستد! از آدمِ نشسته کاری ساخته نیست، آدمی که ایستاده است می‌تواند کشورش را حفظ کند.

مفسر برجسته قرآن کریم گفت: باید مشخص شود چه چیزی باعث قیام یک ملت است و کدام ملت ایستاده است؟ ایستادن یعنی قیام و مقاومت! ملتی در فرهنگ قرآن کریم ایستاده است که جیب و کیفش پر باشد. ما به فرد یا ملتی که دستش خالی است می‌گوییم گدا، گدا بار علمی ندارد، همین معنا را در عربی می‌گویند فاقد؛ قرآن به کسی که جیب و کیفش خالی است می‌گوید فقیر، فقیر به معنی گدا نیست، فقیر یعنی ملتی که ستون فقراتش شکسته است! این استحقاق صدقه دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم  افزود: در سوره مبارکه نساء فرمود مال، عامل قیام یک ملت است، فرمود اگر بخواهی بایستی و ویلچری نباشی باید جیبت پر باشد، نه اینکه سرمایه‌دار و تکاثری باشی بلکه باید کوثری باشی، کوثر آبرو می‌آورد، شرف و عزت می‌آورد.

وی در توصیه‌ای به مسؤولان اظهار داشت: ما باید مقاوم باشیم، این وظیفه دینی ماست و  بدانیم دشمن هم در اطراف ماست، ما الآن در میدان مین هستیم و به برکت قرآن و عترت محفوظیم و باید قدر این نعمت را بدانیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: تولید و اشتغال با سفارش و سخنرانی حل نمی‌شود، هدف ما باید این باشد که که مشکل تولید و ایجاد اشتغال را مدبرانه حل کنیم. لازم است که روستاها را تقویت کنیم چرا که ظرفیت بسیاری در روستاها وجود دارد، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا هم مشکلات کشور رفع شود و هم در پیشگاه ولی عصر و امام و شهدا و مسؤولان روسفید باشیم.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.