رشتخوار - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخوار گفت: ۲ هزار زائر تاکنون در قالب طرح آرامش بهاری از بقاع متبرکه امام‌زاده میر قوام الدین (ع) در روستای نوق و امام‌زاده فاضل در روستای فاضل منددر این شهرستان دیدن کردند.

بقاع متبرکه شهرستان رشتخوار میزبان بیش از ۲ هزار زائر بوده است

 علی حدادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با تأکید بر اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در ایام تعطیلات نورزی از بقاع متبرکه در این شهرستان دیدن کردندذ افزود: هرساله این میزان بازدید از بقاع متبرکه و زیارت در روز ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت تا ۳ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به این که در سطح شهرستان رشتخوار بیش از ۷ بقاع متبرکه وجود دارد اظهار داشت: بیشترین سفر های نوروزی به  امام‌زاده سید میر قوام الدین از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع( می‌باشد، که  این بقعه متبرکه در ۱۸ کیلومتری شمال رشتخوار و در ۵۰۰ متری شمال روستای نوق واقع شده است.

وی گفت:امام‌زاده فاضل در روستای تاریخی فاضلمند از توابع بخش جنگل شهرستان رشتخوار قرار دارد، بر اساس اقوال و روایات، امام‌زاده فاضل از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) است.

حدادادی تاکید کرد: میهمانان و زائران نوروزی با حضور در این اماکن مقدس و بازدید از این غرفه‌های متنوع در کنار زیارت می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی اوقاف بهره‌مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتخواربرگزاری گفتمان‌های دینی، تبلیغ چند رسانه‌ای، غرفه کودک و نوجوان، مشاوره خانواده و تربیت کودک، برگزاری نمایشگاه کتاب‌ها و محصولات فرهنگی و مذهبی و غرفه حجاب و عفاف برنامه هایی است که در طرح آرامش بهاری برگزار می شود

وی یاد آورشد: برپایی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی با عنوان نمایشگاه آرامش بهاری، برپایی نماز جماعت در سه وعده صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء، توزیع کتابچه‌های موضوعی از دیگر برنامه های طرح آرامش بهاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.