در فاصله یک روز از گزارش خبرنگاران اعزامی چین به تهران مبنی بر خلوت بودن پایتخت ایران حضور گسترده طرفداران برای حمایت از تیم ملی باعث شد تا آنها مات و مبهوت اتفاقات آزادی باشند.

 ایران- چین؛ پرتماشاگرترین بازی مقدماتی جام جهانی

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که خبرنگاران اعزامی چین به تهران برای پوشش اخبار بازی با ایران در ابتدا از تعطیلات سال نو و خلوت بودن تهران به عنوان برگ برنده اصلی مارچلو لیپی و شاگردانش در بازی حساس خود نام برده بودند چون اعتقاد داشتند ورزشگاه مملو از جمعیت نخواهد بود حضور گسترده طرفداران در آزادی در فاصله چند ساعت تا آغاز بازی حسابی این خبرنگاران و عکاسان را سورپرایز کرد.

در گزارش سایت sport suho از اتفاقات ورزشگاه آزادی که همراه با گزارش تصویری کامل منتشر شد آمده است:« کمتر کسی می توانست پیش بینی چنین جمعیتی را بکند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر در داخل ورزشگاه بودند و نزدیک به چند هزار نفر هم پشت درهای بسته ورزشگاه در انتظار اشاره ای برای ورود بودند تا شاهد برد تیم ملی کشورشان باشند».

در ادامه این گزارش نویسنده چینی از آزادی به عنوان کابوس اژدهای سرخ آسیا نام برد و نوشت:« بازیکنان و مربیان چین با دیدن ترافیک اطراف ورزشگاه پی بردند چه کار سختی در انتظارشان است اما تصور نمی کردند با چنین جمعیتی آن هم در روزهای تعطیلات نوروزی و سال نو در ایران مواجه شوند. ورزشگاه نه تنها بیشتر از ظرفیت استانداردش پذیرای طرفداران بود بلکه در برخی از نقاط ورزشگاه ایرانی ها با ریسکی بالا جان خود را نیز به خطر انداخته و برای تماشای بازی خطرناک ترین کارهای ممکن را انجام دادند».

رسانه معتبر چینی در ادامه گزارش خود از تصاویری پرده برداشت که نشان می داد طرفداران تیم ملی نه تنها در جریان بازی روی صندلی ها ننشستند بلکه ایستاده بازی را تماشا کردند تا جا برای حضور بیشتر طرفداران فراهم شود درست مثل پله های سکوهای مختلف، دیواره های کناری و حتی دکل های پروژکتور ورزشگاه و اسکوربرد.

یکی از طرفداران چینی حاضر در ورزشگاه نیز در بخش پایانی این گزارش به خبرنگار سایت سوهو گفت:« ما برای این که بتوانیم وارد ورزشگاه شویم نزدیک به ۴۰ دقیقه در ترافیک بودیم و بعد هم که رسیدیم در میان جمعیتی ۵ تا ۶ هزار نفره پشت درب غربی ورزشگاه آزادی گیر افتادیم و اگر کمک های مامور حراست سفارت و مترجم نبود نمی توانستیم وارد ورزشگاه شویم گرچه به محض باز شدن در برای ورود ما نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ ایرانی نیز خود را به داخل رساندند که دیدن چنین شور و اشتیاقی به ما ثابت کرد ایران باید با چنین طرفدارانی تیم اول آسیا باشد».

سایت sport suho در پایان با بیان این که رایگان اعلام شدن بازی از سوی فدراسیون فوتبال ایران تاثیر فراوانی در این استقبال چشمگیر داشت تصریح کرد این مصاف می تواند رکورد پرتماشاگرترین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در کل جهان را به نام خود ثبت کند چون محال ممکن است در هیچ کدام از بازی های مهم در قاره های مختلف شاهد چنین استقبالی از سوی طرفداران باشیم. فوتبالدوستانی که بیشتر از ظرفیت استاندارد ورزشگاه آزادی بودند و اگر آمار دقیقی می خواست منتشر شود جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار نفر می شد تخمین زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.