حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که نحسی روز ۱۳ فروردین خرافات است، گفت: نباید مروج خرافات باشیم چون انبیا آمدند تا با خرافات مبارزه کنند.

نحس بودن روز ۱۳ فروردین خرافات است/ کار نکردن برای عده ای ارزش شده است

به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: روزی یکی از کسانی که می خواست خدمت امام عسکری(ع) برسد دستش آسیب دید و تقریبا از چنین عبارتی استفاده کرد که از نحوست امروز به خدا پناه می برم.

وی افزود: حضرت فرمود ایام نحس نیست بلکه ایام الله به شمار می رود و اگر نحوستی وجود دارد به دلیل اعمال خود انسان است، اگر قرآن از ایام منحوسه می فرماید به دلیل اعمال افرادی است که در آن زمان به عذاب الهی گرفتار شدند و الا اگر مردم عمل نیک داشته باشند ایام نحوستی ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نحوست برای زمان نیست، اظهار داشت: زمان از حرکت تولید می شود، خود حرکت نحس نیست بلکه نحس عمل انسان به شمار می رود که روزگار را خوش یا نحس قرار می دهد.

وی ادامه داد: از این بیان معلوم می شود این که گفته می شود ۱۳ بدر نحس است و باید از خانه ها بیرون آمد خرافه است، ما نباید مروج خرافات باشیم چون انبیا آمدند تا با خرافات مبارزه کنند، پیش ما ۱۲ و ۱۳ فرقی ندارد، امیرمؤمنان علی(ع) در ۱۳ رجب متولد شده است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که برخی تن به کار نمی دهند و کار برای آنان ارزشی ندارد، ابراز داشت: کار نکردن برای عده ای ارزش است و کار کردن برای آنان ضد ارزش به شمار می رود در حالی که این روند بر خلاف دیدگاه انبیا و اولیا است.

وی عنوان کرد: بنده با تعطیلی روز ۱۳ فروردین موافق نیستم اما علی رغم میل باطنی این روز را تعطیل می کنیم و روز بعدی درس دوشنبه خواهند بود

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.