بیرجند- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: طی نوروز ۹۶ تعداد ۱۷۵ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی و سیاه چادر عشایر در خراسان جنوبی فعال است.

۱۷۵ غرفه صنایع دستی در خراسان جنوبی برپا شد

به گزارش قدس انلاین،حسین عباس زاده اظهار داشت : همزمان با تعطیلات نوروزی محصولات صنایع دستی استان خراسان جنوبی در ۲۶ بازارچه نوروزی در شهرستان‌های این استان ارائه شد.

وی گفت: ۱۷۵ غرفه صنایع دستی در قالب بازارچه های موقت فروش به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز در استان برپا شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد:  این بازارچه‌ها به منظور عرضه و فروش محصولات صنایع دستی به مسافران و گردشگران استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه بازارچه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی برای شهرستان‌های مختلف از جمله قاینات، سرایان، بیرجند، نهبندان، طبس و ... فعال شده  است، افزود: این بازارچه‌ها با رویکرد معرفی صنایع دستی و هنرهای مربوط به هر منطقه در شهرستان های مختلف استان راه‌اندازی شده است.

وی  گفت: بازارچه‌های صنایع دستی استان خراسان جنوبی برای حمایت از صنعتگران، ترویج و توزیع صنایع دستی استان در بین مسافران در مکانهای پرتردد گردشگران ایجاد شده است.

وی گفت: محصولاتی چون سفره آردی، نساجی سنتی، سفال و سرامیک، چرم، سازهای سنتی، حصیربافی، سبد بافی، جاجیم بافی، ماشته بافی  و ... که تولیدات صنتعتگران استانی است در این مکانها به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.