تربت جام ـ معاون وزیر بهداشت ، درمان وعلوم پزشکی با اشاره به اینکه ۷۶درصد از مرگ های نابهنگام مربوطه به چهار بیماری است گفت: طی برنامه ۵ ساله آینده ۲۵ درصد از مرگ های نابهنگام را در کشورکاهش خواهیم داد.

۷۶ درصد مرگ های نابهنگام مربوط به چهار بیماری است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر سیاری روز چهارشنبه که باهدف بررسی توان کیفیت خدمات بهداشت به تربت جام سفر کرده بود گفت : باید از سلامت مردم اطمینان پیدا کرد و د رحال حاضر برای سلامت مردم و جامعه برنامه ویژه ای خواهیم داشت که از آبانماه سال گذشته این برنامه برای افراد میانسال درحال انجام است.

وی افزود: پیشگیری مقدم بر درمان است و باید مردم و مسئولین د راین زمینه تعامل لازم را داشته باشند تا این طرح سلامت با موفقیت انجام شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان وعلوم پزشکی اعلام کرد:طی سه سال گذشته ۲۰هزار واحد بهداشتی بامبلغ یکهزار میلیارد تومان درکشور تجهیز و بازسازی شده است و یکهزار و ۷۰۰ واحد بهداشتی ساخته شده و همچنین ۶هزار و۲۰۰ واحد بهداشتی نیز در حال ساخت می باشد تا بتوانیم برنامه نوین سلامت را با موفقیت اجراء کنیم.

دکتر علی اکبر سیاری همچنین به مرگ های نابهنگام درکشور اشاره کرد و گفت: ۷۶ درصد از مرگ های نابهنگام مربوطه چهار بیماری سرطان، سکته های قلبی، مغزی، دیابت و تنفسی  است که باید با پیشگیری از مرگ های نابهنگام با تشکیل پرونده سلامت در مراکز بهداشتی جلوگیری کرد.

وی گفت : ما به دنبال عدالت اجتماعی در کشور هستیم و ارتقاء بهداشت ودرمان در کشور یعنی توسعه و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این توسعه هرچه زودتردر کشور شکل بگیرد و حضور مردم و مسئولین درشکل گیری این عدالت مهم خواهد بود.

وی همچنین به وضعیت بهداشت د رتربت جام اشاره کرد و گفت : بهداشت در تربت جام وضعیت خوبی دارد و با برنامه بهداشتی وزارت بهداشت امید میرود پیشرفت های چشمگیری د رمنطقه حاصل شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.