رشت- رییس جمهور اعلام کرد : ساخت خط آهن رشت – آستارا موجب تحول اقتصادی و فرهنگی منطقه می شود.

ساخت خط آهن رشت – آستارا موجب تحول اقتصادی و فرهنگی منطقه می شود

به گزارش قدس آنلاین، رییس جمهور در ابتدای ورود به گیلان در فرودگاه بین المللی رشت  با تبریک سال به نو ، آغاز ماه رجب و میلاد امام محمدباقر (ع) به گیلانی ها گفت : در این سفر ضمن دیدار با مردم گیلان طرح هایی که در سفر به این استان قول و وعده داده بودیم بررسی خواهد شد.

  حسن روحانی با اشاره به افتتاح ۱۷ طرح در گیلان افزود : ۵ طرح با حضور خودم افتتاح خواهد شد.

وی گفت : برای اجرای این طرح ها ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه و سرمایه گذاری و برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از جوانان اشتغالزایی شده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است تصریح کرد: افتتاح طرح های اشتغالزا در سال تولید و اشتغال برای ما در اولویت قرار دارد.

دکتر حسن روحانی به افتتاح ۲ پست اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد هم اشاره کرد و افزود : افتتاح این ۲ اسکله اهمیت خاصی دارد چراکه در آن کشتی های ۱۲ هزار تنی می توانند پهلو بگیرند و موجب رونق اقتصادی در منطقه آزاد انزلی و گیلان شود.

وی گفت : ۲ طرح مهم دیگر در استان است که باید دنبال شود که یکی راه آهن رشت – قزوین است که امسال افتتاح خواهد شد که در مراحل نهایی است و امسال افتتاح خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه راه آهن رشت – آستارا را از دیگر طرح های مهم گیلان دانست و اعلام کرد : در سفر اخیر به کشور روسیه اجرای این طرح بررسی شد.

حسن روحانی افزود : با اجرای این طرح ، خط آهن سراسری از بندرعباس به مسکو وصل می شود و کالاهای شبه قاره هند از این طریق جا به جا می شود.

وی از مشارکت جمهوری آذربایجان برای اجرای طرح خط آهن رشت – آستارا خبرداد و افزود : قرار است بخشی از اعتبارات ساخت این طرح را این کشور تامین کند.

رییس جمهور افزود : اجرای این طرح مهم به زودی آغاز خواهد شد.

  حسن روحانی تصریح کرد  : با اجرای طرح های مهم خط آهن قزوین – رشت و رشت – آستارا شاهد تحولات مثبت اقتصادی و فرهنگی گیلان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.