ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: نوروزگاه ایلام بستر میزبانی از گردشگران را فراهم کرده است .

نوروزگاه ایلام بستر میزبانی از گردشگران را فراهم کرده است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: «ایلام» خاستگاه مردمانی است که ورق ورق تاریخ دیرپای ایران را تجربه کرده‌اند. اعتبار دیرینه این خاک و بوم در کنار جنگل‌های انبوه «لوط و بنه» و از حرکت و خروش رودهای سیمره و کنجانچم به آن زیبایی محسور کننده‌ای بخشیده و پرتوهای روح افزای آفتاب از فراز کوه‌های قد کشیده کبیر کوه، مانشت و دینارکوه سرزمین طلوع خورشید را به زیباترین عروس دردانه زاگرس بزرگ تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: دره‌های شگفت، رودها و آبشارهای طرب انگیز، غارهای بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، همجواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع استان، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است.
این مسئول اضافه کرد: استان ایلام همچون ستاره‌ای تابناک بر آسمان تاریخ و فرهنگ ایران زمین می‌درخشد و آثار تاریخی بسیار فراوان به جای مانده از تمدن‌های گذشته حکایت از ریشه‌دار بودن تاریخ و فرهنگ این دیار در قرن‌های گذشته دارد.
شنبه‌زاده تصریح کرد: به راستی دیار ایلامیان که از هزاره‌های قبل از میلاد تاکنون به صلابت قلاقیران بوده است و آوازه مردان و زنان سخت کوش و حماسه ساز آن در بزم و رزم دهل و سرنا شنیده می‌شود، به عنوان استانی میهمان نواز پذیرای گردشگران در سراسر کشور و دوستداران خود است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ایلام قاب دیدگان هر بیننده‌ای را می‌نوازد و دهان هر گردشگری را به شگفتی و حیرت وا می‌دارد.
وی ادامه داد: ایلامیان خونگرم با سفره‌های گشوده صفا و صمیمیت و یکرنگی میزبان حضور میهمانان هستند تا با آنان نان و نمکی تازه کنند و با دیدن شگفتی‌های سرزمین رنگ‌ها لحظاتی بیاد ماندنی را در این استان میهمان دیدگانشان باشد.
این مسئول اضافه کرد: فرقی نمی‌کند چه فصلی باشد، آغوش ایلام برای وصل گشوده است، چه در بهار زیبا و فرح‌بخش، تابستان خنک و دلچسب پائیز هزار رنگ و چه زمستان سپید و پربرف
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: گزارش عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر این استان به استاندار و وزیر کشور ارائه می‌شود.
وی افزود: از تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفرهای نوروز ۹۶ درخواست ‌شده به صورت منظم و مستمر گزارش فعالیت خود را به صورت آماری ارائه دهند.
وی اظهار کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام هستند و استاندار نیز ریاست این ستاد را بر عهده دارد.
شنبه‌زاده افزود: این ستاد دارای ۱۰ کمیته از جمله خدمات و حمل و نقل، امداد و نجات، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، خدمات بهداشت و سلامت، برنامه‌ریزی و آمار، اطلاع رسانی و ارزیابی عملکرد است و مسؤولیت هر کدام از این کمیته‌ها بر عهده یکی از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد است.
وی اظهار کرد: برپایی نوروزگاه و اجرای برنامه‌های فرهنگی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و سفره‌های هفت‌سین، نظرسنجی از گردشگران، چاپ و توزیع اقلام تبلیغاتی، بازدیدهای نظارتی به صورت مشترک، زیباسازی و آذین‌بندی خیابان‌ها، استقرار تیم‌های پزشکی، ایجاد اقامتگاه‌های موقت، برپایی ایستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، شیفت‌بندی مراکز بهداشتی، درمانی و داروخانه‌ها و افزایش ساعات کاری و ارائه خدمات درمانی به گردشگران نوروزی از جمله وظایف دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی، نظافت زائرسراها، تامین امنیت گردشگران و حضور فعال نیروی انتظامی در کانون‌های جمعیتی، اعلام اسامی مدارس، تهیه کروکی و آدرس مدارس، معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان از صدا و سیما و ساخت برنامه‌های تلویزیونی از دیگر وظایف دستگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۹۶ است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.