بجنورد- سخنگوی ستاد ورئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: آمار نهایی ثبت نام کنندگان در رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دراستان ۵هزار ۴۶۹نفر است که از این تعداد ۸۲۹نفر برای شوراهای شهرو ۴هزارو۶۴۰نفربرای شوراهای روستا نام نویسی کرده اند .

۵هزار و۴۶۹ نفر در انتخابات شوراها ثبت نام کردند
به گزارش قدس آنلاین، مهرداد ابراهیمی اظهار کرد: این داوطلبان برای شرکت در رقابت برای تصدی ۲هزار و ۴۴۵کرسی شوراهای شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که برای کسب ۱۱۸ کرسی شورای شهر و ۲هزار و ۳۲۷کرسی شورای روستاها در استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
وی بابیان اینکه ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا دراستان با استقبال خوبی از سوی داوطلبان مواجه شد افزود: استقبال ثبت نام کنندگان در شوراهای شهر ۷.۰۱درصد و در شوراهای روستا ۱.۹۹۰درصد بوده است .
ابراهیمی گفت : تاکنون ۷نفر از داوطلبان انصراف داده اند که ۲ نفر برای شورای شهر و ۵نفر برای شورای روستا ثبت نام کرده بودند .
سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان شمالی با اشاره به مشارکت خوب زنان در این دوره نسبت به دوره گذشته انتخابات شوراها ، اظهار کرد : ۲۵۷نفر داوطلب زن برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند که ۱۰۷نفر برای شوراهای شهرو ۱۵۰نفر برای شوراهای روستا نام نویسی کرده اند .
ابراهیمی افزود: ۵هزارو ۲۱۲نفر داوطلب مرد در استان برای این انتخابات ثبت نام کرده اند که ۷۲۲نفر آنان برای شوراهای شهر و ۴هزار و ۴۹۰نفر برای شوراهای روستاها داوطلب شده اند .
به گفته وی ۱۴۲۳نفر از کل داوطلبان ثبت نام کننده سابقه حضور در ادوار گذشته شوراهای شهر و روستا را دارند و ۵۴۰نفر سابقه ایثارگری دارند .
ابراهیمی افزود: از تعداد کل داوطلبان ثبت نام کننده شواری شهر و روستا در استان ۳هزار و ۴۹۴نفر سواد خواندن و نوشتن دارند ،۶۵۴نفر دیپلم ، ۲۲۹نفر فوق دیپلم ، ۷۸۵نفر لیسانس ،۲۴۹نفر فوق لیسانس، ۱۵نفر دکتری و ۴۳ نفرهم مدرک تحصیلی حوزوی دارند .
وی بیشترین سنین ثبت نام کننده را سنین ۴۱تا ۴۵سال با ۹۲۵داوطلب و کمترین میزان داوطلب را سنین بالای ۷۵سال با ۴۰داوطلب ذکر کرد و افزود: ۴۰۳نفرنیر در سنین زیر ۳۰سال ، ۸۶۳نفر سنین ۳۰تا ۳۵سال ، ۳۶تا ۴۰سال با ۹۰۰نفر ،۴۶-۵۰سال با ۸۱۹نفر ،سنین ۵۱-۵۵ با ۵۷۹نفر، سنین ۵۶-۶۰سال با ۴۵۷نفر ،سنین ۶۱-۶۵با ۳۰۱نفر ،سنین ۶۶-۷۰سال با ۱۱۵نفر۶۷ نفرهم در سنین ۷۱تا ۷۵سال برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند. 
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات در خراسان شمالی بیشترین آمار داوطلبان را مربوط به شهرستان بجنورد با ۱۱۴۲نفر داوطلب که ۱۰۶نفر در شوراهای شهر و ۷۴۹نفربرای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند ذکرکرد و گفت: ۵۷نفر از زنان برای انتخابات شورای شهر و روستا در این شهرستان داوطلب شده اند که ۳۵نفر برای شوراهای شهر و ۲۲نفر برای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند .
ابراهیمی گفت: شهرستان شیروان با ۱۰۱۹نفر ثبت نام کننده رده بعدی بیشترین تعداد داوطلبان در استان را دارد که از این تعداد دواطلب این شهرستان ۱۳۸نفر برای شوراهای شهر و ۸۸۱نفر برای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند و ۴۵نفر از داوطلبان نیز زنان هستند.
اسفراین بیشترین میزان ثبت نام کننده زن برای شهر و روستا در استان را دارد
وی افزود: ۹۵۳نفر نیز برای شوراهای شهر و روستای اسفراین ثبت نام کرده اند که ۱۰۸نفر برای شوراهای شهر و ۸۴۵نفر برای شوراهای روستا داوطلب شده اند که از این تعداد کل داوطلبان این شهرستان ۶۱نفر از زنان شهرستان اسفراین برای شوراهای شهر و روستا این شهرستان ثبت نام کرده اند که بالاترین میزان مشارکت زنان در ثبت نام برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستاهای استان کسب کرده اند.
به گفته ابراهیمی در شهرستان مانه و سملقان ۸۵۵نفر ثبت نام نهایی کرده اند که ۱۰۶نفردر حوزه های شهری و ۷۴۹در حوزه های روستایی هستند و ۳۷نفراز داوطلبان را زنان در این شهرستان تشکیل می دهند.
وی افزود: در شهرستان رازو جرگلان ۵۰۱نفر که ۱۹نفر برای شوراهای شهر و ۴۸۲نفر برای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند و ۸نفراز داوطلبان زن هستند .
ابراهیمی گفت : در شهرستان های جاجرم از تعداد ۳۲۸نفر کل داوطلبان تعداد ۹۶نفر برای شوراهای شهر و ۲۳۲نفر برای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند و ۱۹ نفر از داوطلبان این شهرستان را زنان تشکیل می دهند. 
وی افزود: در شهرستان فاروج ۵۱۱داوطلب ثبت نام کرده اند که ۴۱نفربرای شوراهای شهر و ۴۷۰نفر برای شوراهای روستا ثبت نام کرده اند که ۲۰نفر از داوطلبان این شهرستان را زنان تشکل می دهند .
ایراهیم گفت: ۳۲۸نفربرای انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان جاجرم ثبت نام کرده اند که ۹۶نفر برای شوراهای شهر و ۲۳۲نفر برای شوراهای روستا هستند و از تعداد کل داوطلبان این شهرستان ۱۹نفر زن برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند . 
وی گفت: در شهرستان گرمه هم ۱۶۰نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستای این شهرستان ثبت نام کرده اند که ۵۹نفر برای شوراهای شهرو ۱۰۱نفر برای شوراهای روستا ثبت نام قطعی کرده اند که ۱۰نفر داوطلبان ثبت نام کننده این شهرستان زن هستند .
بنا به این گزارش تعداد کل صندوق های أخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا را در خراسان شمالی ١٠٦٨ صندوق است که ٣٠٣ صندوق شهری ، ٧٥١ صندوق روستایی و ١٥ صندوق نیز عشایری است. 
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب ۲۱۸ عضو شورای اسلامی شهرها و ۲۲۶۲ عضو شوراهای اسلامی روستاهای خراسان شمالی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.