جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت که حدود ۳۰ درصد از گردشگرانی که تاکنون وارد این استان شدند ، روستاها را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کردند.

 اقامت حدود ۳۰ درصد مسافران نوروزی مازندران در روستاها

به گزارش قدس آنلاین، علی نبیان  آمار اقامت گردشگران در روستاهای استان را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت که از ۲۶ اسفند پارسال تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۹۲۶ نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد دارد.
تجهیز خانه های مسافر در روستاهای مازندران در کنار اقامتگاههای بومگردی سبب شده است تا استقبال برای اقامت و بازدید از مناطق روستائی در مازندران از ۲ سال پیش تاکنون رو به افزایش بگذارد.
پارسال از میان حدود ۱۲ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی، بیش از سه میلیون روستاها را برای اقامت انتخاب کرده بودند.
مسئولان ستاد تسهیلات سفر مازندران پیش بینی کرده اند که امسال علاوه بر اقامت در روستاها، بسته های گردشگری دیگر مانند روستاگردی هم بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال پیش افزایش یابد.
** ثبت حدود ۲۸ میلیون تردد خودرویی
معاون استاندار مازندران همچنین گفت که از ۲۵ اسفند پارسال تا نهم فروردین امسال ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد جاده ای در محورهای مازندران ثبت شده است.
وی افزود : مازندران با اختصاص ۱۱ درصد تردد جاده ای کشور، رتبه دوم را دارد.
نبیان با اشاره به برپایی ۱۲ نمایشگاه ملی و استانی صنایع دستی در مازندران در نوروز امسال، گفت : علاوه بر هنرمندان مازندرانی، هنرمندان ۲۰ استان کشور در این نمایشگاهها حضور دارند.
او افزود : براساس آمار پزشکی قانونی، تعداد تلفات جاده ای امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش داشته است.
نبیان گفت که شهرداری های بابل، آمل و ساری با برگزاری تورهای رایگان بستری را برای معرفی جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی را بوجود آورده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.