حمید رضا عراقی گفت: افتتاح ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز به طور همزمان، بهره‌برداری از خط گازرسانی ۴۲ اینچ رشت و گازرسانی به ۴ هزار روستا از طرح‌های مهم سال گذشته است.

اجرای طرح گازرسانی در ۴ هزار روستای کشور

به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز در بازدید از پالایشگاه‌های دوم، پنجم و ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه این مجتمع گازی نقش مهمی در تامین گاز مصرفی دارد اظهار داشت: کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی با ایجاد فضای اعتماد توانسته‌اند تولید پایدار گاز را به طور شایسته حفظ کرده و بزرگترین تولید کشور را به خود اختصاص دهند.

وی با تاکید بر نقش مهم متخصصان جوان این مجتمع گازی در مدیریت‌های آینده افزود: یقین دارم جوانان پرتلاش در مجتمع گاز پارس جنوبی در آینده از مدیران توانمند و با تجربه این کشور می‌شوند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سال گذشته تحول مهم و مطلوبی در حوزه گازرسانی و طرح‌های مختلف ایجاد شد افزود: افتتاح ۵ ایستگاه تقویت فشار گاز به طور همزمان و بهره‌برداری از خط گازرسانی ۴۲ اینچ رشت به سنگر در بدترین شرایط جوی، نشان از عزم و اراده‌ بزرگ کارکنان شرکت ملی گاز دارد.

 عراقی با بیان اینکه  توان متخصصان و توانمندی بالا در حوزه صنعت گاز اقتدار ایران را افزایش داده است گفت: سال گذشته با توان متخصصان به ۴ هزار روستا گازرسانی شد که این کار در هیچ سالی از بدو تاسیس شرکت ملی گاز ایران تاکنون سابقه نداشته است.

مدیر پالایشگاه پنجم  مجتمع پارس جنوبی نیز ضمن تبریک به مناسبت سال نو گفت: در بخش تولید در حال حاضر پالایشگاه پنجم با در سرویس قرار داشتن چهار ردیف پالایش، ۵۴ میلیون متر مکعب گاز در روز برای تزریق به شبکه سراسری ارسال می‌کند.

ایرج خرمدل با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ تن اتان در روز به عنوان خوراک پتروشیمی‌های منطقه، ۲ هزار و ۶۰ تن پروپان مایع و یک‌هزار و ۲۰۰  تن در روز بوتان مایع برای صادرات و ۱۵۰ تن در روز گوگرد به عنوان محصول جانبی تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این پالایشگاه افزایش یافته است افزود: با توجه به افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی پالایشگاه علاوه بر دریافت ظرفیت کامل خوراک ارسالی از سکوهای دریایی روزانه بین ۳ تا ۵ میلیون متر مکعب گاز ترش روزانه از پالاشگاه چهارم دریافت می‌کند.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع پارس جنوبی افزود: در بخش زیست محیطی اقدامات موثری در کاهش فلرینگ و کاهش آلودگی‌های فاظلاب خروجی صورت گرفته است، به صورتی که  با وجود میزان ۲.۳۴ میلیون متر مکعب در روز به عنوان فلرینگ مجاز طراحی مقدار کنونی تا مقدار ۰.۱۵ میلیون متر مکعب در روز کاهش داده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.