هفته بیست و نهم لیگ آزادگان انجام شد که سپیدرود رشت با قبول شکست مقابل نفت مسجد سلیمان جایگاه نخست خود را به گل گهر سیرجان داد. همچنین استقلال اهواز با شکست مقابل ملوان بندر انزلی به لیگ دو سقوط کرد.

شاگردان وینگو به صدر رسیدند/ سقوط آبی‌های اهواز به لیگ دو

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، هفته بیست و نهم رقابت‌های فوتبال لیگ آزادگان، امروز (پنج‌شنبه) با برگزاری ۹ دیدار پیگیری شد. در مهم‌ترین اتفاق های این هفته، گل گهر سیرجان با استفاده از عدم نتیجه گیری سپیدرود، توانست به صدر جدول رده بندی برسد. همچنین محمد عباس زاده نهمین دبل خود در رقابت‌های لیگ دسته اول را برای نساجی انجام داد تا با ۲۲ گل زده با اقتدار در صدر جدول گلزنان لیگ یک قرار بگیرد.

گل گهر سیرجان یک – خیبر خرم آباد صفر

گل گهر سیرجان رده دومی که برای برد پا به زمین بازی گذاشته بود تا به امید عدم نتیجه گیری سپیدرود، صدر جدول رده بندی را به تسخیر خود دربیاورد، توانست در خانه، تیم رده چهاردهمی خیبر خرم آباد را از پیش رو بردارد تا با ۵۳ امتیاز به صدر جدول صعود کند. در این دیدار مهرداد آوخ در دقیقه ۲۱ توانست تک گل سیرجانی ها را به ثمر برساند. خیبر خرم آباد هم با این شکست به رده پانزدهم سقوط کرد تا بیش از پیش خطر سقوط به لیگ دو را احساس کند.

نفت مسجد سلیمان یک – سپیدرود رشت صفر

تیم صدرنشین سپیدرود رشت با یک فرصت سوزی بزرگ در خانه نفت مسجد سلیمانی رده پانزدهمی بازی را واگذار کرد تا صدر جدول را به شاگردان وینگو بگوویچ در تیم گل گهر واگذار کند. در این دیدار احمد داودی در دقیقه ۶۳ تک گل شاگردان محمود فکری را وارد دروازه سپیدرود کرد تا آنها علاوه بر برد در این دیدار سخت، یک رتبه هم در جدول صعود کنند تا از مرز منطقه سقوط دور شوند.

این نتیجه باعث شد سپیدرود ۵۱ امتیازی باقی بماند و به رده دوم سقوط کند و نفت مسجد سلیمان هم با ۳۱ امتیاز به رده چهاردهم برسد.

ملوان بندر انزلی ۲ – استقلال اهواز یک

در یکی از مهم‌ترین دیدارها که هم سرنوشت بالای جدول و هم سرنوشت پایین جدول را مشخص می‌کرد، ملوانان توانستند با نتیجه دو بر یک از تیم قعر جدولی استقلال اهواز بگذرند. این نتیجه باعث قطعی شدن سقوط استقلال اهواز به لیگ دو شد. در این دیدار حسین قنبری در دقیقه ۳۱ و محمد آبشک در دقیقه ۴۸ دو گل شاگردان محمد مایلی کهن را وارد دروازه آبی پوشان اهوازی کردند.

با این نتیجه ملوان با ۵۰ امتیاز به رده در رده چهارم باقی ماند. و استقلال اهواز با ۱۱ امتیاز ضمن ماندن در انتهای جدول، به لیگ دو سقوط کرد.

فجر سپاسی صفر – پارس جنوبی جم صفر

دو تیم با اهدافی که داشتند، فقط برای برد در این دیدار به زمین بازی آمده بودند ولی در نهایت بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. فجر که برای بقا در لیگ یک نیاز مبرمی به برد در این دیدار داشت، نتوانست در خانه از پس تیم مدعی پارس جنوبی جم بر بیاید تا هر دو تیم دو امتیاز مهم را از دست بدهند.

فجرسپاسی با این نتیجه ۲۳ امتیازی شد و در همان رده هفدهم باقی ماند و پارس جنوبی جم با ۵۰ امتیاز و بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان، رتبه سوم خود را حفظ کرد.

مس کرمان یک – آلومینیوم اراک صفر

در یکی از حساس ترین بازی های امروز، دو تیمی که هفته گذشته پس از هفته ها گرفتن نتیجه خوب، شکست خورده بودند به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان منصور ابراهیم زاده در تیم مس کرمان این بازی سخت را با یک گل پیروز شدند تا امیدشان را برای صعود به لیگ برتر زنده نگه دارند.

در این دیدار مجتبی محبوب مجاز، بازیکن اسبق استقلال تهران، در دقیقه ۲۶ توانست تک گل مس را وارد دروازه شاگردان مهدی پاشازاده بکند.

با این نتیجه مس کرمان ۴۸ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند ولی با توجه به شکست سپیدرود و رسیدن گل گهر به صدر جدول رده بندی، فاصله اش را با صدر جدول به پنج امتیاز کاهش داد. آلومینیوم اراک هم با ۴۰ امتیاز بدون تغییر در رده دهم قرار گرفت.

نتایج دیدارهای دیگر هفته بیست و نهم لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

راه آهن یزدان صفر – فولاد یزد صفر

اکسین البرز یک – خونه به خونه بابل یک

گلها: حمید کاظمی (۶۹، پنالتی) برای خونه به خونه بابل و مسیح زاهدی (۹۳) برای اکسین البرز

نساجی مازندران ۲ – بادران تهران ۲

گلها: مسعود ریگی (۲۰) و بهتاش میثاقیان (۳۰) برای بادران و محمد عباس زاده (۴۳ و ۹۲) برای نساجی مازندران

ایران جوان بوشهر صفر – مس رفسنجان صفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.