۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: 515972

مشهد- سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، از ورود ۱۰ میلیون و ۲۵ هزار و ۲۰۰ نفر زائر به استان در ۱۵ روز گذشته خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته هفت درصد رشد دارد.

۱۰ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان روز پنجشنبه اظهار داشت: آمار ورودی مسافران از  ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال به استان از طریق حمل و نقل جاده ای، ۹۰۱ هزار و ۴۵  نفر بوده است که سهم ۹ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته چهار درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۵ روز گذشته را ۲۱۹ هزار ۷۱۰ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد و ۲.۲ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، ۲.۹ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۹۵ هزار و ۴۴۵ نفر در ۱۵ روز  گذشته از طریق راه آهن وارد استان شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

فروزان ادامه داد: هشت میلیون و ۶۰۹ هزار نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به استان وارد شدند که ۸۵.۹ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد رشد دارد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، همچنین از ورود ۶ میلیون ۱۳  هزار و ۹۰۱  نفر زائر به مشهد مقدس در ۱۵روز گذشته خبر داد که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد دارد.

فروزان اظهار داشت:آمار ورودی مسافران از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال به مشهد از طریق حمل و نقل جاده ای، ۶۶۲ هزار و ۳۵۳ نفر بوده است که سهم ۱۱ درصدی از کل مسافران را به خود اختصاص داده و در مقایسه با سال گذشته دو درصد کاهش دارد.

وی آمار ورودی زائران و مسافران از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در ۱۵ روز گذشته را ۲۱۹ هزار ۳۰۲ نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش دارد و ۳.۶ درصد از کل مسافران ورودی در این مدت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران و سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی، سهم مسافران ریلی ورودی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال را از مجموع مسافران، پنج درصد اعلام کرد و افزود: ۲۹۵ هزار و ۴۴۵  نفر در ۱۵ روز گذشته از طریق راه آهن وارد مشهد شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد کاهش دارد.

فروزان گفت:چهار میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۰۱ نفر نیز از طریق وسائط نقلیه ی شخصی به مشهد مقدس وارد شدند که ۸۰.۴ درصد از سهم مسافران ورودی را به خود اختصاص داده اند و در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد رشد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.