وزیر خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده است در اظهاراتی آمیخته به ادعاهای اثبات‌نشده «کاهش توان ایران برای ایجاد اخلال در منطقه» را هدف مشترک ترکیه و آمریکا عنوان کرد.

هدف مشترک آمریکا و ترکیه کاهش توان ایران برای اخلال در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که به آنکارا سفر کرده در اظهاراتی آمیخته به ادعاهای اثبات‌نشده «کاهش توان ایران برای ایجاد اخلال در منطقه» را هدف مشترک ترکیه و آمریکا عنوان کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: «آنکارا یکی از شریکان کلیدی آمریکا در مبارزه علیه داعش است.»

تیلرسون در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع سوریه و سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور پرداخت و گفت: «سرنوشت اسد را مردم سوریه تعیین خواهند کرد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین مدعی شد که بین آنکارا و واشنگتن درباره مبارزه با گروه تروریستی داعش اتفاق نظر وجود دارد.  

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری خواستار بازداشت «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا شد.

وی همچنین گفت که طرف آمریکایی، تروریستی بودن گروه مسلح «یگان‌های مدافع خلق» کردستان سوریه را قبول کرده است. تیلرسون ولی در واکنش به این ادعا، تنها گفت که واشنگتن حملات اخیر پ‌ک‌ک در خاک ترکیه را محکوم می‌کند و در خصوص تروریستی بودن یا نبودن یگان‌های مدافع خلق اظهارنظری نکرد.

یگان‌های مدافع خلق فعلاً در سوریه به آمریکایی‌ها برای مبارزه زمینی با داعش کمک می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست خبری همچنین گفت که بین واشنگتن و آنکارا در زمینه عزم برای مبارزه با داعش «هیچ فاصله‌ای» نیست و مذاکرات امروز بر تشکیل «مناطق ثبات» در سوریه متمرکز بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.